Eftersnack: FCS banträff Gelleråsen den 17 juli 2011

Avdelning för diskussioner kring kommande och genomförda banträffar, utställningar och evenemang.
Användarvisningsbild
Daniel666
Legend
Inlägg: 1379
Blev medlem: tor okt 05, 2006 3:42 pm
Namn: Daniel Schöneman
Kör: Fiesta ST200 -17
Ort: Partille
Medlemsnummer: 29

Eftersnack: FCS banträff Gelleråsen den 17 juli 2011

Inlägg av Daniel666 »

Här kan vi samla allt snack som kommer.

Vill tacka alla som hjälpte till att få denna dagen att bli toppen bra. Tycker själv att det mesta flöt på väldigt bra.
Fiesta ST200 -17
Fiesta Xr4 -06
Mondeo Ghia -96
Fiesta 1,1 -81

Gobig
Nybörjare
Inlägg: 4
Blev medlem: mån jul 11, 2011 8:12 am
Namn: Johan Andersson
Kör: Ford Mustang
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Gobig »

Stort tack för en riktigt bra arrangerad banträff! Trevliga människor, kul bana och häftiga bilar! Ser fram emot nästa tillfälle att "förarutvecklas" :D

//Boss 302

Användarvisningsbild
Colding
Veteran
Inlägg: 531
Blev medlem: tis nov 16, 2010 12:47 pm
Namn: Rasmus Christensen
Kör: Golf GL mk1, BMW 2002 Touring
Ort: Drammen, Norge
Medlemsnummer: 245

Inlägg av Colding »

Tack allesammans för en utmärkt dag! Höjdpunktem var lätt att hinna ifrån en original Impreza STI från 03.. jag menar, förarutvecklas förbi en Impreza! :) Är sjukt nöjd med vad bilen presterade med en halvkratta som mig bakom ratten för den delen.
Åkte med helt nya Michelin Pilot Sport 3 vilket funkade bra både förmiddagen och när regnet kom.. 170-175 i slutet på rakan och full broms precis efter 100m var en upplevelse jag kommer minnas länge! De höll bra i 10 varv sen blev sidan lite åt det svampiga hållet..

Anyways, tack för en skön söndag! :)
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Användarvisningsbild
buellmannen
Veteran
Inlägg: 275
Blev medlem: sön feb 18, 2007 10:44 pm
Namn: Johan Sunde
Kör: Fiesta ST-05/Buell S1 White lightning 98-Modified
Ort: Göteborg

Inlägg av buellmannen »

Tack för dagen...var kul som vanligt, trevligt med lite nya människor med!
Jag kom hem iallafall, men det är nog dags för ny koppling, känner hur den liksom "hackar" när man släpper upp den, så det är nog inte bara att lufta tyvärr, Men en kul banträff, å allt gick bra tills kopplingen gick i graven.

Användarvisningsbild
Skinkis
Legend
Inlägg: 4109
Blev medlem: mån jul 11, 2005 6:58 am
Namn: Hampus Wallengren
Kör: så det ryker!
Ort: Western Australia

Inlägg av Skinkis »

Trevligt att träffa folk, nytt som gammalt, igen!
Åkte upp utan bil, men hade inte direkt trist för den sakens skull!

Bra jobbat av Danne och Andreas som aldrig hållt i något liknande förr, tycker det flöt på bra utan några större missöden!


Dagens, enligt mig, tuffaste bil/ägare. Så tokrätt som det bara kan bli! ESS-kittad M3 rattad av en äldre herre med en god portion humor. :)

Bild

Användarvisningsbild
farsan
Legend
Inlägg: 4468
Blev medlem: tis aug 19, 2003 7:02 am
Namn: Andreas Schönemann
Kör: brandbil
Ort: Hunnebostrand
Medlemsnummer: 4

Inlägg av farsan »

Tack för hjälpen alla som var där, riktigt smidigt gick det måste jag säga.
Lika kul att träffas som alltid, och hoppas vi ses snart igen.
*Klanledare*

FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash

Användarvisningsbild
-FW-
Legend
Inlägg: 5506
Blev medlem: lör jul 26, 2003 10:00 am
Namn: Fredrik Wolf
Kör: Skoda Octavia 1,8TSI
Ort: Helsingborg
Medlemsnummer: 1
Kontakt:

Inlägg av -FW- »

Ja, det var kul fast jag inte hade nån bil att köra med. Tur jag fick tröstköra med Volvon fullpackad med flaggvakter... ;)

Tack alla som fick dagen att gå ihop!

Sent from my X10i using Tapatalk

Focus RS
Legend
Inlägg: 10136
Blev medlem: ons sep 10, 2003 10:00 am
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Ort: Karlstad
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Ja, stort tack till alla som bidrog till att träffen blev vad den blev. Hade ju själv tyvärr ingen möjlighet att vara med i år..

Bra jobbet allesammans!

:grouphug:

/Per-Anders.

Användarvisningsbild
root
Veteran
Inlägg: 689
Blev medlem: mån jan 12, 2009 10:26 pm
Namn: Ulf Skogström
Kör: Focus RS mk3 -16, Focus RS mk2 -09, Volvo 855 -94
Ort: Karlstad
Medlemsnummer: 21

Inlägg av root »

Tjo

Jag får instämma, bra träff med massa trevliga människor att snacka med.
Det var, som väntat, skitkul!!

Sen ett stort tack till alla som var där och hjälpte till.
Speciellt tack till Daniel och Andreas som, trots första gången som ansvariga, styrde med van hand och hade läget under kontroll
från början till slut. :notworthy

-FW-: jag vet inte hur du definerar 'sovmorgon' men tusan, skulle inte du sova länge idag? Inte va uppe och läsa forum kl 8.12??? :D

Som lite kuriosa så räknade jag till 75 besiktningsprotokoll när jag kom hem.
19 st medlemmar i Ford Club Sweden var avprickade på Daniels lista som förare om jag inte minns fel.

/ulf

Användarvisningsbild
-FW-
Legend
Inlägg: 5506
Blev medlem: lör jul 26, 2003 10:00 am
Namn: Fredrik Wolf
Kör: Skoda Octavia 1,8TSI
Ort: Helsingborg
Medlemsnummer: 1
Kontakt:

Inlägg av -FW- »

root skrev:Tjo

Jag får instämma, bra träff med massa trevliga människor att snacka med.
Det var, som väntat, skitkul!!

Sen ett stort tack till alla som var där och hjälpte till.
Speciellt tack till Daniel och Andreas som, trots första gången som ansvariga, styrde med van hand och hade läget under kontroll
från början till slut. :notworthy

-FW-: jag vet inte hur du definerar 'sovmorgon' men tusan, skulle inte du sova länge idag? Inte va uppe och läsa forum kl 8.12??? :D

Som lite kuriosa så räknade jag till 75 besiktningsprotokoll när jag kom hem.
19 st medlemmar i Ford Club Sweden var avprickade på Daniels lista som förare om jag inte minns fel.

/ulf
Haha, det var tanken men jag var uppe en sväng när tjejen stack till jobbet och två katter blev helt tokiga... :p

BJCOSSIE
Veteran
Inlägg: 451
Blev medlem: ons maj 25, 2005 3:28 pm
Namn: Björn Centerfjord
Kör: Bygger nytt!
Ort: sthlm

Inlägg av BJCOSSIE »

Stort tack för dagen.många tankar om förbättringar inför kinnekulle.Till nästa år blir min bil helt annorlunda.

Vince
Nybörjare
Inlägg: 8
Blev medlem: mån jul 18, 2011 10:47 am
Namn: Vince
Kör: En av de få helt original Subaru impreza wrx sti 2003
Ort: GBG, region

Inlägg av Vince »

Tack till FCS med Farsan och Daniel666 i spetsen för en bra arrengerad träff, trevligt folk, bra väder (nästan helan dagen iaf) och dessutom höll vi alla tider vilket inte är vanligt har jag hört ;)
Colding skrev:...........Höjdpunktem var lätt att hinna ifrån en original Impreza STI från 03.. jag menar, förarutvecklas förbi en Impreza! :) ........
Har för mig att jag hann ikapp dig och låg bakom dig i några varv utan att du lyckades att skapa nån lucka i mellan oss (mao så hann du inte ifrån mig)....jag är dock ganska säker på att jag hade lyckats att skapa en lucka om jag hade legat före då du bromsade väldigt "tidigt" (mkt tidigare än vad jag gjorde när jag körde själv iaf) före ejes kurva och där hade jag kunnat köra om (om det nu hade varit tillåtet ;)). I rakan hade vi ganska jämn fart (hade 180 vid inbromsning) så där hade jag nog inte kunnat köra om. Jag blev omkörd av endast 2 bilar, en ny Focus RS i rakan (och han körde om dig samtidigt) och jag släppte förbi en annan impreza. Kul var det iaf :)

Gobig
Nybörjare
Inlägg: 4
Blev medlem: mån jul 11, 2011 8:12 am
Namn: Johan Andersson
Kör: Ford Mustang
Ort: Lidköping
Kontakt:

Video

Inlägg av Gobig »

Filmade igår med Iphone 3 och Harrys Laptimer.
Rätt kul att se tid, fart och G-krafterna. Finns rätt mycket mer tid att köra in med Mustangen. Mer förarutveckling krävs mao...

http://www.youtube.com/watch?v=EQXYA3bnUoc

Användarvisningsbild
Colding
Veteran
Inlägg: 531
Blev medlem: tis nov 16, 2010 12:47 pm
Namn: Rasmus Christensen
Kör: Golf GL mk1, BMW 2002 Touring
Ort: Drammen, Norge
Medlemsnummer: 245

Inlägg av Colding »

Vince skrev:Tack till FCS med Farsan och Daniel666 i spetsen för en bra arrengerad träff, trevligt folk, bra väder (nästan helan dagen iaf) och dessutom höll vi alla tider vilket inte är vanligt har jag hört ;)



Har för mig att jag hann ikapp dig och låg bakom dig i några varv utan att du lyckades att skapa nån lucka i mellan oss (mao så hann du inte ifrån mig)....jag är dock ganska säker på att jag hade lyckats att skapa en lucka om jag hade legat före då du bromsade väldigt "tidigt" (mkt tidigare än vad jag gjorde när jag körde själv iaf) före ejes kurva och där hade jag kunnat köra om (om det nu hade varit tillåtet ;)). I rakan hade vi ganska jämn fart (hade 180 vid inbromsning) så där hade jag nog inte kunnat köra om. Jag blev omkörd av endast 2 bilar, en ny Focus RS i rakan (och han körde om dig samtidigt) och jag släppte förbi en annan impreza. Kul var det iaf :)
Ouch ere så? Jag måste varit alldeles för uppe i stridens hetta hehe :^o Du kanske släppte förbi mig i slutet när jag passerade dig? lr var det en annan impreza? Anyhows så var det dagens absolut roligaste dogfight, så tack! Hoppas du kommer på kinnekulle i september??
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

Användarvisningsbild
buellmannen
Veteran
Inlägg: 275
Blev medlem: sön feb 18, 2007 10:44 pm
Namn: Johan Sunde
Kör: Fiesta ST-05/Buell S1 White lightning 98-Modified
Ort: Göteborg

Inlägg av buellmannen »

Colding skrev:Ouch ere så? Jag måste varit alldeles för uppe i stridens hetta hehe :^o Du kanske släppte förbi mig i slutet när jag passerade dig? lr var det en annan impreza? Anyhows så var det dagens absolut roligaste dogfight, så tack! Hoppas du kommer på kinnekulle i september??
Det som är tråkigt med att köra i B-klassen, det blir inga dogfights..var bra sugen på att hoppa in i a2 tex, bara för att få ha lite fler bilar omkring sig..kul när hornen kommer ut..;)

Skriv svar