Ford Club Sweden

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Ford Club Sweden - Forum > Edge/Mondeo/Galaxy/S-MAX

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-09, 18:32   #1
scorpa
Registered User

Medlemsdatum: Mar 2009
Namn: carl erik andersson
Från: älvkarleö
Kör: ford scorpio ford mondeo 2.0 01

scorpa +10 Det börjar arta sig
ford mondeo 2,0 01

Kan någon tipsa om vad det kan vara .När jag startar bilen kall vandrar tomgången något bara någon sekund men vill gärna veta varför eller om någon har haft samma problem.Eller problem är det inte heller men det ska inte vara så tror jag.Tips om vad jag kan gör för att slippa detta mottages med tacksamhet.Har frågat här på forumet om hur man rengör egrventilen .Tänkte om det kan inverka .Ni smarta ford fantaster kom med tips
scorpa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 20:03   #2
scorpa
Registered User

Har hittat en slang som sitter högst upp på mitten av insugnings röret som det var en spricka i vet någon vad jag menar hoppas det.Är det någon som vet vad den går till och om det kan påverka den svajiga tomgången .Jag har kapat den och tryckt tillbaka den men om jag visste vad den går till så ha jag kunnat bytt till en ny slang hela vägen.ty en spräng skiss vore bra
Gammal 2017-08-09, 20:09   #3
Släggmek
Samtalsnihilist

Släggmeks avatar

Medlemsdatum: Apr 2006
Namn: Hasse B.
Från: Västernorrland
Kör: Taunus 2.0 1977 (Taunus 17M Super 1964, Taunus 1600L 1974 i förvar)
Yrke: Tusenkonstnär

Donator

Släggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av alla
Sörru, då har du nog hittat felet . Nå, jag hann precis posta detta efter dig så jag låter det stå kvar utifall det är nåt mer men jag tror du hittat felet ;

Kolla den s k tomgångsmotorn först tycker jag, det brukar ofta vara den som får varvet att vandra när gamla nötta insprutningmotorer är kalla vad jag minns. Felar den kan den också vid drifttemp ibland få motorn att omväxlande dö av och rusa upp en bit för att sedan uppträda normalt en stund och sedan börja trilskas när man tror det löst sig, det har jag varit med om på min Volvo 740 och en jobbarkompis Golf II. Har för mig det var problemet även på en släktings BMW 3-serie (2:a generationen).

Hinner inte mera just nu, men prova söka via den här utmärkta tråden http://www.fordclubsweden.se/forum/s...783#post623783 så bör du hitta rätt skiss att gå efter. Btw, ska man leta efter Scorpio kan man också söka på Granada mk III som Scorpio mk I såldes som på en del marknader (iaf UK).

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument

Senast redigerad av Släggmek den 2017-08-09 klockan 20:18.
Släggmek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 18:27   #4
scorpa
Registered User

Slangen går till vakuumsolinoiden för virvelspjällen där sitter en förgrening som går vidare till vet ej vad jag har tagit bort virvelspjällen kan det ändå vara boven i dramat.Påverkar säker fler saker.Vet någon vad
Svara

Taggar
mondeo, tomgångsproblem

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.