Ford Club Sweden

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Ford Club Sweden - Forum > Cosworth

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-07-30, 22:11   #31
Mika
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas
003 är en bra pump, säljs som Grupp A av många handlare och ger 185l/tim vid 3,0bar. Finns visserligen en boschpump som är något bättre (specad för högre tryck) men funkar din behöver du inte byta.
OK, låter bra.

Har beställt bensinfilter och försökt rengöra pumpen så gått det går. Nu är bränsletrycksmätaren inkopplad också så snart vet jag om det är pumpen, smutsen eller vad det nu kan vara som strular.
  Svara med citat
Gammal 2006-08-01, 22:06   #32
Mika
Guest

OK, jag har lyckats döda pumpen i mina försök att rengöra den. Vet inte om det fastnat skit i den eller nåt. Den pumpar inte längre klickar bara till i den då man ger den ström.

En här på forumet har en Bosch 007 till salu, är den bättre eller sämre än min Bosch 003??
  Svara med citat
Gammal 2006-08-04, 21:05   #33
Mika
Guest

Nu funkar bilen!

Såja, bränslepump är bytt, likaså filter. Spridarna lämande jag in på tvätt och flödestest när jag ändå höll på. Så nu funkar bilen som den ska, det var alltså bensinpumpen som tröttnat på sin tillvaro.
  Svara med citat
Gammal 2006-08-05, 09:34   #34
cossiehenke
Jung-Heinrich

cossiehenkes avatar

Medlemsdatum: Jul 2003
Namn: Henrik Wikström
Från: Sundsvall
Kör: Japansk Premiumbil !
Yrke: Slav

Validerad annonsör

cossiehenke +2500 Bäst i test!cossiehenke +2500 Bäst i test!cossiehenke +2500 Bäst i test!cossiehenke +2500 Bäst i test!cossiehenke +2500 Bäst i test!cossiehenke +2500 Bäst i test!cossiehenke +2500 Bäst i test!cossiehenke +2500 Bäst i test!cossiehenke +2500 Bäst i test!cossiehenke +2500 Bäst i test!cossiehenke +2500 Bäst i test!
Citat:
Ursprungligen postat av Mika
Såja, bränslepump är bytt, likaså filter. Spridarna lämande jag in på tvätt och flödestest när jag ändå höll på. Så nu funkar bilen som den ska, det var alltså bensinpumpen som tröttnat på sin tillvaro.
Kanon!
Ut o gasa igen!

/ Henke
Gammal 2006-08-05, 11:57   #35
Andreas
Registered User

Andreass avatar

Medlemsdatum: Aug 2003
Namn: Andreas Andersson
Från: Öland
Kör: Sierra

Andreas +50 Är på god väg
Hittar ingen info om 254.007 då den inte längre tillverkas, ingen direktersättare till den heller så kunde inte få fram data den vägen. Eller har din ett annat nummer?
Gammal 2006-08-05, 17:29   #36
Mika
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av cossiehenke
Kanon!
Ut o gasa igen!

/ Henke
Japp! Men jag tar det nog lite lugnt så inget dumt händer, funderar på att sälja den.....
  Svara med citat
Gammal 2006-08-05, 17:31   #37
Mika
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas
Hittar ingen info om 254.007 då den inte längre tillverkas, ingen direktersättare till den heller så kunde inte få fram data den vägen. Eller har din ett annat nummer?
Det var visst ingen 007 utan en 005 jag köpte. Finns det någon logik i art nr hos Bosch? Typ så att en 005 vet man att den flödar mer än en 003 för att det är ett högre nummer? Eller sätter dem bara nummer på pumparna lite på måfå?
  Svara med citat
Gammal 2006-08-07, 02:33   #38
reik
Registered User

reiks avatar

Medlemsdatum: Mar 2004
Namn: Rikard
Från: Norrort
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Impreza GT, Volvo XC70
Yrke: Jag jobbar iaf...

reik +/- 0 Nybörjare
Har fått samma problem på min, ska nu genast kolla trycket och pumpen. Vad köpte du för elektrisk mätare? Bild, pris, inköpsställe så vore jag GRYMMT tacksam.
Gammal 2006-08-07, 14:57   #39
Mika
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av reik
Har fått samma problem på min, ska nu genast kolla trycket och pumpen. Vad köpte du för elektrisk mätare? Bild, pris, inköpsställe så vore jag GRYMMT tacksam.
Köpte en Vivid mätare av en kille på Evoforumet. Annars kan du ta vilken elektrisk olejtrycksmätare som helst. Finns på Micro, Mekonomen mfl. Såg att någon här på forumet köpt en oljetrycksmätare på realcar och använder som bränsletrycksmätare. Lycka till!
  Svara med citat
Gammal 2006-08-07, 16:26   #40
skånsk ondska
Registered User

skånsk ondskas avatar

Medlemsdatum: Jun 2004
Namn: Staffan L
Från: Åstorp
Kör: sierra cosworth 4x4- Mondeo hgv -99
Yrke: Kylnisse

Validerad annonsör

skånsk ondska +50 Är på god väg
Jag ligger med på samma plan..Reik. rapportera hur de går
skånsk ondska är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:14.