Ford Club Sweden

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Ford Club Sweden - Forum > Banträffar, utställningar och evenemang

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-10, 23:27   #1
C
Registered User

Cs avatar

Medlemsdatum: Jul 2003
Namn: Christian L
Från: Sverige
Kör: 458

Validerad annonsör

C +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitlig
Superstage 2010?

Skulle vilja att klubben skulle försöka redan nu lobba för att FCS ska få köra SS nästa år i BS regi. Ett par av de klubbarna som hade bokat 2009, sedemera bokades av pga situatioen där nere för att sedan bli kontaktade av BS om att få köra om repportage gjordes samtidigt. Dvs skulle BS vara intresserade av att göra repportage om FCS i SS så hade det gått i år... Kanske nästa år?

Om man börjar lobba för det nu med redaktionschefen så har FCS kanske en chans.

Om detta inte faller redaktionschefen i smaken så kanske FCS skulle kunna med sin fina tidtagning arrangera på lunda? Där får SS plats, jag har själv arrat SS tre ggr där tidigare för en herrans massa år sedan. Kan hjälpa till om det behövs. Det jag är mest intresserad av är att VI i FCS får köra SS.

Det är ett kostnadseffektivt alternativ till arr för klubben, det krävs egentligen bara en funktionär under dagen så ett par kan byta av utan problem och även få köra. Bara konerna innan med uppmätning som tar lite tid.

Så vad sägs? Vilka är med? Är FCS beredda att försöka lobba hos BS först så det alternativen är uttömt eller lyckat i resultat? För att sedan eventuellt gå vidare och boka Lunda? Oavsätt var så går det ju att ordna tex roslagskörning /emmaboda körning i anslutning, boende, grillning osv relativt enkent. Bara jag slipper det där jäkla hotellet i Emmaboda bara...

X-ordis FMCS
C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-11, 03:40   #2
Skinkis
Skinkan Rejsing

Skinkiss avatar

Medlemsdatum: Jul 2005
Namn: Hampus Wallengren
Från: Western Australia
Kör: så det ryker!
Yrke: CSN-beroende

Validerad annonsör

Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...
Boka det så att det körs när jag är i Sverige så garanterar jag att jag kommer och piskar lite SS

Måste ju ge bra gratisreklam för FCS om man syns lite mer i BS.

Holden Commodore VL Turbo -86
Skinkis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-11, 06:43   #3
martin n
rwd is the shit.....

martin ns avatar

Medlemsdatum: Jul 2006
Namn: Martin Nylund
Från: borgholm -öland-
Kör: cossie rwd.
Yrke: mekaniker/brandman

Validerad annonsör

martin n +5000 Alla känner apan...martin n +5000 Alla känner apan...martin n +5000 Alla känner apan...martin n +5000 Alla känner apan...martin n +5000 Alla känner apan...martin n +5000 Alla känner apan...martin n +5000 Alla känner apan...martin n +5000 Alla känner apan...martin n +5000 Alla känner apan...martin n +5000 Alla känner apan...martin n +5000 Alla känner apan...
Skicka ett meddelande via MSN till martin n
de vore riktigt skoj! jag e på!

//Martin
martin n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-11, 08:48   #4
farsan
Registered User

farsans avatar

Medlemsdatum: Aug 2003
Namn: Andreas Schönemann
Från: Hunnebostrand
Kör: brandbil
Yrke: Tekniker/brandman
Medlemsnummer: 4

Validerad annonsör

farsan +5000 Alla känner apan...farsan +5000 Alla känner apan...farsan +5000 Alla känner apan...farsan +5000 Alla känner apan...farsan +5000 Alla känner apan...farsan +5000 Alla känner apan...farsan +5000 Alla känner apan...farsan +5000 Alla känner apan...farsan +5000 Alla känner apan...farsan +5000 Alla känner apan...farsan +5000 Alla känner apan...
Citat:
Ursprungligen postat av Skinkis Visa inlägg
Boka det så att det körs när jag är i Sverige så garanterar jag att jag kommer och piskar lite SS

Måste ju ge bra gratisreklam för FCS om man syns lite mer i BS.
Bättre du flyttar hem nu.
Lite jobb att planera alla träffar runt 5 veckor

FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash
farsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-11, 08:50   #5
Focus RS
Registered User

Medlemsdatum: Sep 2003
Namn: Per-Anders G
Från: Karlstad
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Validerad annonsör

Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...
Visst kan vi höra med Bilsport om detta. Det skadar ju aldrig att fråga. Sedan är frågan om hur intresserade de är av detta då vi redan fått ett reportage där. Men, men... Det skadar som sagt inte att fråga...

Lunda flygfält kan också vara ett alternativ, men ett sådant arrangemang kräver som sagt Er medlemmars stöd och hjälp. Sedan är ju allt en kostnadsfråga och med den bistra verkligheten som råder idag (lågt medlemsantal med mera) så kan det bli tufft. Någon tidtagningsutrustning har klubben inte, så det blir i så fall till att hyra...

Men självklart så ska vi ha med oss SS/konbana i vår framtida planering!

/Per-Anders.

PS. Christian: Grattis på födelsedagen! DS.
Focus RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-11, 16:33   #6
Skinkis
Skinkan Rejsing

Skinkiss avatar

Medlemsdatum: Jul 2005
Namn: Hampus Wallengren
Från: Western Australia
Kör: så det ryker!
Yrke: CSN-beroende

Validerad annonsör

Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...Skinkis +5000 Alla känner apan...
Citat:
Ursprungligen postat av farsan Visa inlägg
Bättre du flyttar hem nu.
Lite jobb att planera alla träffar runt 5 veckor
Flabben på dig!

Jag kommer hem mina fem veckor till sommarn igen, bara att hoppas att det finns ngt att köra då...
Annars får det la bli en "sommar-cruise 2010"

Holden Commodore VL Turbo -86
Skinkis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-11, 16:54   #7
Fredin
Lord

Fredins avatar

Namn: Daniel Fredin
Från: Hjo
Kör: Otroligt snabbt
Yrke: Volvo Mek
Medlemsnummer: 59

Fredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner till
Citat:
Ursprungligen postat av Focus RS Visa inlägg
Visst kan vi höra med Bilsport om detta. Det skadar ju aldrig att fråga. Sedan är frågan om hur intresserade de är av detta då vi redan fått ett reportage där. Men, men... Det skadar som sagt inte att fråga...

Lunda flygfält kan också vara ett alternativ, men ett sådant arrangemang kräver som sagt Er medlemmars stöd och hjälp. Sedan är ju allt en kostnadsfråga och med den bistra verkligheten som råder idag (lågt medlemsantal med mera) så kan det bli tufft. Någon tidtagningsutrustning har klubben inte, så det blir i så fall till att hyra...

Men självklart så ska vi ha med oss SS/konbana i vår framtida planering!

/Per-Anders.

PS. Christian: Grattis på födelsedagen! DS.
Tycker inte vi kan räkna det som ett riktigt Superstage besök. Banan var ju inte komplett. Går ju inte jämnföra tiderna med nån annan klubb. Plus att vi inte fick reda på det innan. Tråkigt.
Och det är ju flera klubbar som fått köra där 5-6 ggr dom senaste 2 åren. Vi har ju bara varit där 1 gång "på riktigt", typ 2002 lr?
Tycker jag borde räcka som motivering varför vi borde få komma dit igen.

*070-449 2884*
Fredin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-13, 10:12   #8
Focus RS
Registered User

Validerad annonsör

Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...Focus RS +5000 Alla känner apan...
Citat:
Ursprungligen postat av Fredin Visa inlägg
Tycker inte vi kan räkna det som ett riktigt Superstage besök. Banan var ju inte komplett. Går ju inte jämnföra tiderna med nån annan klubb. Plus att vi inte fick reda på det innan. Tråkigt.
Och det är ju flera klubbar som fått köra där 5-6 ggr dom senaste 2 åren. Vi har ju bara varit där 1 gång "på riktigt", typ 2002 lr?
Tycker jag borde räcka som motivering varför vi borde få komma dit igen.
Jo, men nu är det så att man inte kan hyra flygfältet längre utan det måste ske i samband med ett Bilsportreportage. Det är där problemet ligger. Men självklart så ska vi kolla med dem om de är intresserad av att göra ett nytt klubbreportage.

Visst, banan var inte komplett. Men och andra sidan så var detta ett helt kostnadsfritt arrangemang för oss som sponsrades av Team RS. Det kan vi knappast klaga på.
Gammal 2009-09-13, 10:35   #9
C
Registered User

Cs avatar

Validerad annonsör

C +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitlig
Fråga går ju alltid, det går ju verkligen att trycka på att det var jättelänge sedan FMCS/FCS var med i superstage. Det var nämligen på Ronnie Zanders tid. När klubben bara var 2 år gammal. Det har hänt mycket sedan dess med både klubben och bilarna. Det går nog att utlova att de aldrig sett så många Focus RS samtidigt förutom i Frankrike som exempel.

Vad hände med tidtagningen som Danne höll på att färdigställa? Det var ju inte speciellt långt från klar?

mvh C

X-ordis FMCS
Gammal 2009-09-21, 10:33   #10
Focus RS
Registered User

Validerad annonsör

Citat:
Ursprungligen postat av C Visa inlägg
Vad hände med tidtagningen som Danne höll på att färdigställa? Det var ju inte speciellt långt från klar? mvh C
Njae, det var allt en del kvar att göra och arbetet med utrustningen har legat ute hos en bekant till Danne och där har det tyvärr stannat ett tag (men så är det med ideellt hobbyarbete).

Men, men... Det återupptogs i alla fall för ett tag sedan igen, så vi får se vart det slutar...
Gammal 2009-10-29, 14:54   #11
C
Registered User

Cs avatar

Validerad annonsör

Det är november om ett par dagar bara. Har det gjorts några framsteg i någon av frågorna?

Det verkar lobbas rätt hårt mot Bilsport med tanke på hur många artikellänkar till dem som läggs upp på forumet. Det känns som ett bra sätt att visa att FCS kan ge stora tittarsiffror på bilsport.se. Då ser de att man finns och har många bakom sig! Smart tänkt, bra markandföring mot bilsport! De lär ju lätt kolla i besöksstatestiken hur många som kommit till dem från FCS.

X-ordis FMCS
Gammal 2009-10-29, 15:37   #12
Focus RS
Registered User

Validerad annonsör

Hej!

Inledande diskussioner har, tillsammans med Stefan på Svenska Subaru Imprezaklubben, förts med AB Albinsson & Sjöbergs representant. Senaste information från dem är att beslut om antalet körningar under 2010 kommer att tas under ett kommande möte som är tänkt att hållas under november månad. Därefter kommer de att återkomma till oss för vidare diskussioner...

Ja, jag har hela tiden haft en avsikt med nyhetsrapporteringen ("FORD-NYHETER" på startsidan och vår avdelning för "Motorsport") från våra svenska biltidningar. Precis som du säger så är det väldigt lätt/bra att kunna visa upp siffror på forumets besökare, trafik, och vart den eventuellt har dirigerats.

Vad det gäller tidtagningsutrustningen så har jag inte hört något mera från Danne. Men jag misstänker att det kommer ligga på is ett tag då han kommer att ha andra viktigare saker att tänka på...

Oavsett så vill jag än en gång understryka att klubbens framtid och säsong 2010 helt och hållet hänger på hur många som väljer att bli medlemmar i föreningen (mer info om detta kommer nästa månad) och om vi kan lyckas få till något bra samarbete. För att återanvända en gammal klassiker, så ska man säga att det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk (Arne Hegerfors). Men, men... Än så länge så finns det tid/möjlighet att bryta denna negativa trend och möjliggöra säsong 2010.

/Per-Anders.
Gammal 2009-10-29, 15:48   #13
Cossie Nicke
Cosworth Nörd

Namn: Niklas Eriksson
Från: Saltsjö Boo
Kör: Barnvagn, cosworth rwd & 9-5 Aero
Yrke: Säljare

Validerad annonsör

Cossie Nicke +500 En bra kamratCossie Nicke +500 En bra kamratCossie Nicke +500 En bra kamratCossie Nicke +500 En bra kamratCossie Nicke +500 En bra kamratCossie Nicke +500 En bra kamrat
Skicka ett meddelande via ICQ till Cossie Nicke
Jag kommer på detta helt klart. Då lillkillen kommer va lite äldre och bilen "förhoppningsvis" lite mera klar nästa år.
Gammal 2009-10-29, 16:00   #14
Baby blå
.

Baby blås avatar

Namn: Martin R
Från: Göteborg
Kör: Transit
Yrke: Rica Engineering

Validerad annonsör

Baby blå +2500 Bäst i test!Baby blå +2500 Bäst i test!Baby blå +2500 Bäst i test!Baby blå +2500 Bäst i test!Baby blå +2500 Bäst i test!Baby blå +2500 Bäst i test!Baby blå +2500 Bäst i test!Baby blå +2500 Bäst i test!Baby blå +2500 Bäst i test!Baby blå +2500 Bäst i test!Baby blå +2500 Bäst i test!
Måste passa på att fråga en sak ang superstage när ni ändå är igång.
Att arrangera detta utanför Bilsports regi verkar vara lite motarbetat av självaste bilsport. Vi har under en tid förs få ut en exakt bandragning för att kunna köra den "riktiga" banan som träning eller dyligt fast på andta platser.
Bilsports svar va då att det va hemligt o gav därför inte ut infon.

Är det någon som har den exakta dragningen, måtten, längder mm på banan ??
Baby blå är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-29, 17:00   #15
C
Registered User

Cs avatar

Validerad annonsör

Citat:
Ursprungligen postat av Focus RS Visa inlägg
Hej!

Vad det gäller tidtagningsutrustningen så har jag inte hört något mera från Danne. Men jag misstänker att det kommer ligga på is ett tag då han kommer att ha andra viktigare saker att tänka på...

För att återanvända en gammal klassiker, så ska man säga att det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk (Arne Hegerfors). Men, men... Än så länge så finns det tid/möjlighet att bryta denna negativa trend och möjliggöra säsong 2010.

/Per-Anders.
Jag vet, var på besök i lördags och ja, man smälte ju.. 2 veckor är ingen tid alls..

Vad gäller Kameruns avbytarbänk så såg det lika mörkt ut i ambasadbilen jag körde härom veckan. (om man nu får skämta såhär.. ) Hoppas det går ihop sig ekonomiskt, har ni haft funderingar på hur man ska marknadsföra klubben hårdare än tidigare år? Tror att för varje sattsad krona så kommer det många kronor in, att marknadsföra en idiel förrening är rätt tacksamt var gäller den ekvationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Baby blå Visa inlägg
Måste passa på att fråga en sak ang superstage när ni ändå är igång.
Att arrangera detta utanför Bilsports regi verkar vara lite motarbetat av självaste bilsport. Vi har under en tid förs få ut en exakt bandragning för att kunna köra den "riktiga" banan som träning eller dyligt fast på andta platser.
Bilsports svar va då att det va hemligt o gav därför inte ut infon.

Är det någon som har den exakta dragningen, måtten, längder mm på banan ??
Det fanns skriver för ett par år sedan på rejsa.nu. Jag och en anna kille arrangerade två körningar var på Lunda med den korrekta dragningen för en herrans massa år sedan. Det är till och med så länge sedan att den andra killen inte ens håller på med bilar länge. Usch va gammal man har blivit.. Nä men som sagt, sök som en galning på rejsa så stöter du nog på det förr eller senare. Jag har inte kvar måtten/pappren tyvärr, de är slängda sedan länge.

mvh C

X-ordis FMCS
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:37.