Ford Club Sweden

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Ford Club Sweden - Forum > Teknik (ej modellspecifikt)

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-10-15, 20:49   #16
Bmwandreas
Guest

Dom bakvagnarna är inte speciellt kraftiga.

Satsa på en M5 e34 eller M3 3.2 lit.
  Svara med citat
Gammal 2005-10-15, 21:02   #17
C
Registered User

Cs avatar

Medlemsdatum: Jul 2003
Namn: C
Från: Sverige
Kör: 458

Validerad annonsör

C +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitlig
jag kommer inte ha mer än 400 Hk endå och bankörning med en betydligt tyngre bil ovanpå med hela fjäderben (sitter ju org ej höjdjusterbara coilovers) klarar den ju bevisligen av. (hur många har inte kört ringer med dessa bilar?) skillnaden mot M5:an i samma generation är bara andra undere länkarmar och bakre övre. de gissar på rejsa att den bakre övre är lite länger då det inte blir en så "medsvängande" bakvagn som det är. men jag gillar när det gör det lite vid kompretion. har haft många bilar på banan med samma egenskaper..

mvh C

X-ordis FMCS
C är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2005-10-16, 09:15   #18
BSR-Patrik
bom

BSR-Patriks avatar

Medlemsdatum: Aug 2003
Namn: Atrik Peklund
Från: Växjö
Kör: med andra
Yrke: Styrsystem och motorer

BSR-Patrik +50 Är på god väg
Skicka ett meddelande via ICQ till BSR-Patrik Skicka ett meddelande via MSN till BSR-Patrik
Att byta hela bakvagnen bara för att bärarmskonstruktionen är ren skit tycker jag inte är riktigt rätt väg att gå. Men men Lycka till iaf! Du kan jämföra med hur jag gjort sen.
Gammal 2005-10-16, 09:26   #19
C
Registered User

Cs avatar

Validerad annonsör

C +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitligC +1000 Omtänksam och pålitlig
jag kommer nog hinna se hur din är innan jag börjar med detta bilen skall ju rulla innan och sedan ligger denna vagnen efter många dyra saker på listan så man vet aldrig hur det kommer att gå...

ev blir det en lättare aplicerbar TG bakvagn istället. tack vare matias L:s vänlighet att köra mig så vet jag att den funkar hur jäkla bar som hällst. får se hur din bil! spännande!

mvh C

X-ordis FMCS
Gammal 2005-10-16, 13:13   #20
Bmwandreas
Guest

Citat:
Ursprungligen postat av vad är lustgas?
jag kommer inte ha mer än 400 Hk endå och bankörning med en betydligt tyngre bil ovanpå med hela fjäderben (sitter ju org ej höjdjusterbara coilovers) klarar den ju bevisligen av. (hur många har inte kört ringer med dessa bilar?) skillnaden mot M5:an i samma generation är bara andra undere länkarmar och bakre övre. de gissar på rejsa att den bakre övre är lite länger då det inte blir en så "medsvängande" bakvagn som det är. men jag gillar när det gör det lite vid kompretion. har haft många bilar på banan med samma egenskaper..

mvh C

Diffklump och drivaxlar är mkt klena på den bakvagnen.
M5an har helt andra.
  Svara med citat
Gammal 2005-10-16, 13:16   #21
C
Registered User

Cs avatar

Validerad annonsör

fast de ska ju bytas om planen blir av... men nu vet jag iallafall!

mvh C

X-ordis FMCS
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:04.