![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
|
bom
|
Vad händer om han varvar lite till då?
|
|
|
#2 |
|
SuperModerator
![]() Medlemsdatum: Aug 2003
Namn: Mikael S
Från: Gävle
Kör: Ford Capri 2.9 Turbo, Volvo 142
Yrke: Nättekniker
Medlemsnummer: 30
Validerad annonsör![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Han flyttar upp hela registret en bit till kanske? Mer varv kräver väl mer av kammarna och då tappar man mer längre ner. Och ska man varva tullas det lite mer på hållbarheten
FORD CLUB SWEDEN – Ansvarig för klubbens 201/402 meters arrangemang I rather push a Ford than drive a BMW Skogen Racing TEAM - Gävle Ford Sierra 2.9i V6 Turbo: 12.023s 187.32km/h @ 402m Ford Capri 2.9i V6 Turbo: 11.993s 200.19km/h @ 402m Ford Sierra 2.5 turbo: 12.372s 203.260km/h @ 402m Fortfarande snabbare än cossie nicke |
|
|
|
|
|
#3 |
|
bom
|
Jasså? Vände effekten? Jag resonerar bara. Du kanske vet mer än vad jag vet om den motorn, har du effektdiagram?
Menar du att varv tullar på hållbarhet, medans BMEP inte gör det?
|
|
|
#4 | |
|
SuperModerator
Validerad annonsör![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Quote:
Har inte sett nån diagram så är ju bara spekuleringar. Men i normala fall drar man väl tills effekten vänder och plockar ut siffrorna där den gav som mest? Visst är BMEP lika som förbränningstrycket? Borde vara enklare att peta i kralligare grejer som klarar trycket än att få motorn att hålla ihop för varv.
FORD CLUB SWEDEN – Ansvarig för klubbens 201/402 meters arrangemang I rather push a Ford than drive a BMW Skogen Racing TEAM - Gävle Ford Sierra 2.9i V6 Turbo: 12.023s 187.32km/h @ 402m Ford Capri 2.9i V6 Turbo: 11.993s 200.19km/h @ 402m Ford Sierra 2.5 turbo: 12.372s 203.260km/h @ 402m Fortfarande snabbare än cossie nicke |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
bom
|
Vad kör Martinsson med för exducer på turbinen? Vi kör 78 mm...
|
|
|
#6 | |
|
SuperModerator
Quote:
https://www.innovativetuning.com/osC...ac8511b54af59b
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
bom
|
Precision brukar ha två varianter på sina avgasdelar för varje modell, en dom kallar high power och en dom kallar high response (eller liknande). 75.2 är den större varianten på detta aggregat.
Quote:
|
|
|
|
#8 |
|
SuperModerator
0.81 A/R hitta jag i tråden på zatzy.
Den börjar bygga vid 4000, laddar fullt från 6000 och han drar den till 8500
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jag har fan en egen cykel
Medlemsdatum: Aug 2003
Namn: Alexander Marijanovic
Från: Linköping
Kör: SAAB 9-3 2.0t
Yrke: Betongare
![]() |
'Skarven between the insuget and the... hur säger man? Läddtrycksstyrningen'
Klockrent!
|
|
|
#10 |
|
Registered User
Medlemsdatum: Sep 2005
Namn: bernt magnus
Från: jakan
Kör: quattro
![]() |
pratade med martinsson igår.....han tycker bara att register är nånting som behövs när farmor ska låna bilen.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
bom
|
Måste vara trist för honom med en farmor som är snabbare än han själv
![]()
|
|
|
#12 |
|
Registered User
Medlemsdatum: Sep 2005
Namn: bernt magnus
Från: jakan
Kör: quattro
![]() |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ford förare av rang!!
Namn: Jocke Ericsson
Från: Västerås
Kör: Ford Focus RS-09 Ford sierra cosworth -92
Yrke: Driftansvarig !
Medlemsnummer: 61
Validerad annonsör Donator![]() ![]() ![]() |
Jag tycker det är HELT otroligt att det är så många som har så mycket bekymmer över hur en motor ska byggas å inte byggas å det ska vara si å så.....
Beundra besten å ge killen komplimanger istället för att diskutera hur alla värden ska vara lr inte vara..... Många creds till Martinsson som levererar å inte bara snackar. Detta gäller inte bara denna tråd utan alla andra trådar som dyker upp på detta forum mm EX:Jag har kört den här tiden **.** med en slutfart på 187km/h 330 kittat cossie. svar av någon förståsigpåare.....Nej nej det går aldrig måste vara fel på tidtagningen osv osv.....sen är det igång igen!!! Är det inte konstigt??? Detta inlägg är inte riktad mot någon personligt utan bara en tanke gjord av mig/J
|
|
|
#14 | |
|
bom
|
Ett bra inlägg.
Men man bör vara på det klara med att kritiska resonemang inte enbart leder till negativa tankar, utan även konstruktiva sådana, vilket jag, personligen vill få fram. Folk kan ju faktiskt tycka det är intressant med varför en motor fungerar bättre/sämre/annorlunda för någon annan i jämförelse, vilket var min mening med mina inlägg. Quote:
|
|
|
|
#15 |
|
Registered User
|
Jaja nu skiter vi i det där, låt paijken kör som han vill
- Tjock o glad kex chocklad ![]() -- Men att de finns så många som har fått pippi på att bygga monsterbilar av Audis. Vet inte om de var nå annat folk härifrån forumet som var där då , men jag var iallafall på race i Dalarna * nu för int så länge sen. Det var mitt i natten , lite småfrysigt ute , dock så var de SMETfullt med bilar. Överallt fanns de folk som ville titta när monstrena från närheten skulle Draga Fanns massa olika bilar som körde allt från Subaru , till skyliners och även Monstertrimmade Impala och Chargers. Dock så kom de in en nisse med en Audi 100 , såg sprayburkslackad ut svart kluddig typ. Och gissa vilken bilfan som var vassast då? Jo , audi 100bilen Gick som ett skållat troll och var verkligen, verkligen en sleeper som iallafall jag som utomstående inte trodde ett dyft om.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|