Köpte denna för 1000 kr! Besiktade och besiktningsmannen berömde skicket, dock fyra anmärkningar: Två bromsrör bak, bussning till styrstången i torpedväggen, bakre motorfäste och rost under yttre trösklar bägge sidor!
26000 mil och importerad från Tyskland 1999.
Måste vara en riktig raritet, vad jag förstår var de flesta ghior av tidig modell bestyckad med v6 och automat,
har nog aldrig hört talas om en så tidig ghia med 2,0 förut. är den manuell? mer bilder :-)
Jo fler bilder blir det, en 4 cyl SOHC insprutare med automat. I en broschyr jag har hemma står det att i Ghia är V6 standard, vilket betyder att den tysk som köpte bilen ny specialbeställde den med fyran, som inte alls är klen trots "bara" 116 hk. Vilket ju gör bilen ännu unikare. Dessutom är den importerad som "flyttgods" vad nu det betyder.
Balken under växellådan fixad!
Tänkte ställa av den över vintern och köpte en Sittoträng, öhm... Citröen Xantia 1.8i 16V kombi (break) -98. HA! Efter en vecka gick toppackningen sönder, Motorn sitter lutad bakåt, toppen sitter med 24 skruvar som ska dras i tre moment och dessutom två! kamaxlar och SEXTON ventiler.
Så nu får jag gno min fina Ford några veckor till
Men jag tänker inte släppa den, denna bil ska fungera igen om jag så ska dra den med häst. På vippen att skrota den, tänkte sälja den, men nej den ska jag behålla! Dessutom har den ingen katalysator och behöver inga skärmblinkers! Är inte detta en klassiker?