Dörrlisterna mondeo 2003

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
hasse

Dörrlisterna mondeo 2003

Inlägg av hasse »

tjaaa,,, nån som vet hur listerna på dörrarna sitter på mondeo kombi årsmodell 2003??? är det med clips eller skuv???
// Hasse

hasse

Inlägg av hasse »

hasse skrev:tjaaa,,, nån som vet hur listerna på dörrarna sitter på mondeo kombi årsmodell 2003??? är det med clips eller skuv???
// Hasse

Ingen som vet?? Märkligt,, får väl åka ner till Ford och fråga dom i stället,

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

Menar du listerna på utsidan? De sitter enbart med tape. Tar du bort dem så finns det inte ett spår att det suttit något där alls..
Lämpligt att använda en ny rakbladskniv att skära bort dem med.

Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]

"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"

unclebans
Veteran
Namn: Ban T.
Kör: Mondeo 2001

Inlägg av unclebans »

Fiskelina skulle jag förespråka. :)

hasse

Inlägg av hasse »

Ja precis det är dörrlisterna på utsidan av dören som jag menar,, oki så dom sitter på det sättet hmmm blir det nog att pilla lite lister till helgen så och kolla hur se ser ut,,
tack för svar:)

Användarvisningsbild
Lemon
Legend
Namn: Alexander Palmgren
Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut

Inlägg av Lemon »

Sitter med tape, inte jättelätt att ta bort för en hammapulare att få till 100% finns fina gummitrissor att använda till sånt hos oss iaf(ford verkstad) kan ändå behöva polering efter det. är man inte så kräsen så kan man nog använda fiskelina eller rakblad :D(inget jag skulle gjort dock) om man är pedant.

Användarvisningsbild
Lemon
Legend
Namn: Alexander Palmgren
Kör: S-Max 2,0T Ecoboost Aut

Inlägg av Lemon »

[quote="MalZon"]

Det bör man inte göra, men vill man ändå testa använd ett slitet slitet rakblad, ett nytt rakblad är livsfarligt på en billack :)

Användarvisningsbild
MalZon
Legend
Namn: Jonas Malm
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Kuga TDCI, P100, Taunus GXL
Medlemsnummer: 79
Kontakt:

Inlägg av MalZon »

Lemon skrev:Det bör man inte göra, men vill man ändå testa använd ett slitet slitet rakblad, ett nytt rakblad är livsfarligt på en billack :)
Gäller ju att ge fasen i att gå emot lacken bara. Har gjort detta så gott som dagligen i 4år då jag hållt på med fords Falsrost. Kan nog sätta upp detta arbetsmomentet på 1000+-kontot ;)

Gummitrissan du snackar om kan vara en riktig sabotör för de som inte använt den innan, då den repar nåt hejdlöst och att man han koka lacken om man har otur. Speciellt om man nu ska ta bort listerna där det samlas en jäkla massa småskit, damm och grus..
Det jag skulle rekomendera är att få bort listen, värm kvarvarande taperester lite smått med värmluftpistol och dra försiktigt bort tapen, brukar gå att få bort långa remsor om man ha tummen i rätt hand. Efter det en ordentlig tvätt med kallavfettning där listerna suttit så ska man man inte behöva polera, men har man otur så kan man behöva det..

Iaf, lycka till! :p

Mvh Jonas
[ 60fot: 1,69s 201m: 7,04s - 168,80km 402m: 10,78s - 214,88km ]
[ #550whp Cosworth - Taunus V6 ]-[ @MalZonCossie - Bilpedanten.com ]

"Quote: Ah yes. What i meant to say was - boost rules, but breaks things"

hasse

Inlägg av hasse »

Tackar så mycket för svaren, blir att ta bort dom och köra lite med värmepistol för att ta bort det sista klistret son sitter kvar och sedan en redig polering på bilen så kommer det nog bli hur bra som helst,, ska se till och komma med lite förre och efter bilder oxå när det är klart, så får dom som vill se hurdet vart :-)

// Hasse

KoktGrus
Veteran
Namn: Fredrik
Kör: Mondeo -05

Inlägg av KoktGrus »

Har man fått rost lagad i dörrarna så verkar dom bara ha lackat om under listen... så tar man bort dom så blir det en rand... :(

Inte mycket att göra åt mer än att lacka om dörrarna antar jag

Skriv svar