Ford Club Sweden

 

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Ford Club Sweden - Forum > Bilder och filmer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-09, 09:03   #1
SK Racing
Registered User
 
Medlemsdatum: May 2006
Namn: Mats Andersson
Från: Karlskrona
Kör: felhjulsdrivet
Inlägg: 6 417

Validerad annonsör
Donator

SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!SK Racing +2500 Bäst i test!
.

.
__________________
?

Senast redigerad av SK Racing den 2019-07-13 klockan 09:27.
SK Racing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-09, 15:57   #2
fordmaffian
Livet börjar vid 1,5 bar
 
fordmaffians avatar
 
Medlemsdatum: Jun 2009
Namn: Robert Åhlin
Från: Perstorp
Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72
Yrke: Lastbilschaufför för AS Transport i HBG
Inlägg: 2 274


fordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamrat
Skicka ett meddelande via MSN till fordmaffian
Är de samma powerflex bussningar till sierra som till scorpio ? för övrigt ett jäkla bra tips !
__________________
The show must go on..

De var bättre förr när man kunde skruva själv...

kör dagligen onykter..... scorpio 2.3 konverterad till e85
fordmaffian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 01:46   #3
fordmaffian
Livet börjar vid 1,5 bar
 
fordmaffians avatar
 
Medlemsdatum: Jun 2009
Namn: Robert Åhlin
Från: Perstorp
Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72
Yrke: Lastbilschaufför för AS Transport i HBG
Inlägg: 2 274


fordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamratfordmaffian +500 En bra kamrat
Skicka ett meddelande via MSN till fordmaffian
och fram, iaf om man ska lita på biltemas förstärkta bussnings kit
__________________
The show must go on..

De var bättre förr när man kunde skruva själv...

kör dagligen onykter..... scorpio 2.3 konverterad till e85
fordmaffian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 19:27   #4
Järnkaminen
Vice Ordförande
 
Järnkaminens avatar
 
Medlemsdatum: Jul 2005
Namn: Johan Mejenqvist
Från: Gnosjö
Kör: Fiesta ST180 & Ford Kuga.
Yrke: Verktygsmakare.
Medlemsnummer: 295
Inlägg: 6 882

Validerad annonsör

Järnkaminen +2500 Bäst i test!Järnkaminen +2500 Bäst i test!Järnkaminen +2500 Bäst i test!Järnkaminen +2500 Bäst i test!Järnkaminen +2500 Bäst i test!Järnkaminen +2500 Bäst i test!Järnkaminen +2500 Bäst i test!Järnkaminen +2500 Bäst i test!Järnkaminen +2500 Bäst i test!Järnkaminen +2500 Bäst i test!Järnkaminen +2500 Bäst i test!
Klockrent Mats! Sånt här uppskattas .
__________________
FORD CLUB SWEDEN – Vice Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!

Fiesta ST180
Järnkaminen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-10, 22:06   #5
Fredin
Lord
 
Fredins avatar
 
Medlemsdatum: Aug 2003
Namn: Daniel Fredin
Från: Hjo
Kör: Otroligt snabbt
Yrke: Volvo Mek
Medlemsnummer: 59
Inlägg: 2 084


Fredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner till
Angående den stora bussningen. Går alldelless utmärkt att göra som du visat till du stöter på en RÖD pollybussning. Finns inga planer i världen att kunna pressa i denna med domkraft. Du lyfter hela bilen utan att bussningen ploppar på plats. Då är det press som gäller. Annars helt korrekt och mycket bra tips för förstagångsmekare.
__________________
4x4 Cossie -90 Time Attack
Emmaboda Superstage: 1.17.71
Kinnekulle: 54.51

*070-449 2884*
Fredin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-05-12, 21:34   #6
ErikJ
Mellanbocken Bruse=sämst
 
ErikJs avatar
 
Medlemsdatum: Aug 2003
Namn: Erik Johansson
Från: Väckelsång
Kör: VolvoV70N o Fabia RS. Chevrolet impala 60
Yrke: Slav
Medlemsnummer: 249
Inlägg: 4 892

Validerad annonsör

ErikJ +1500 Omtyckt av allaErikJ +1500 Omtyckt av allaErikJ +1500 Omtyckt av allaErikJ +1500 Omtyckt av allaErikJ +1500 Omtyckt av allaErikJ +1500 Omtyckt av allaErikJ +1500 Omtyckt av allaErikJ +1500 Omtyckt av allaErikJ +1500 Omtyckt av allaErikJ +1500 Omtyckt av allaErikJ +1500 Omtyckt av alla
jag bytte dom stora bussningar tror det var flera 100kg i pressen som krävdes för å få dit den
__________________
Pallbocksräsern:Ford Sierra Cosworth RWD->Cossien
http://www.garaget.org/video/4mv187vgmfjn bästa et402m:runktid på 11.82 208,9hm/h 60 fot 1.86sek.urk
ErikJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-08, 08:08   #7
Thysse
Registered User
 
Thysses avatar
 
Medlemsdatum: May 2013
Namn: Tobias Thyselius
Från: Frövi
Kör: Ford Scorpio 2.9i -93
Yrke: Arver Lastbilar Örebro
Inlägg: 75


Thysse +10 Det börjar arta sig
Citat:
Ursprungligen postat av SK Racing Visa inlägg
Ja, jag tänkte dela med mig av lite enkelt mek som utförts på min lilla brukis, kanske någon kommer att få nytta av det hela

Det finns olika sätt att göra detta på o innan så har jag använt mig av fjäderspännare o det var inget roligt...

Nu gör jag som så att jag lossar bromsrör/slang och stötdämpare(bild 1), länkarmen kommer nu ner något mer och bromsslangen klarar sig hel från detta äventyret.

Därefter så lossar jag bakvagnens infästning(bild2) och därefter så kan jag ta ner bakvagnen med hjälp av ett rör/spett(bild3) och mickla ut den gammla fjädern och sätta dit den nya relativt enkelt.

Jag hade nere hela bakvagnen för ca 5 årsedan på denna bilen o innan jag monterade ihop allt så slafsade jag på rikligt med kopparpasta och som bild 4 visar så sitter den kvar och rostangrepp på skruv och gängor avsaknas helt

När man ändå har det hela nere så är det lämpligt att då även passa på o byta ut den sladdriga std bussningen till nått bättre(bild5) std bussningen skär man av med en vass kniv på ovansidan av balken o den nya pressar man lätt i med en domkraft på undersidan och en plankstump som mothåll mellan bakvangsramen och bilens balk.

Ett stort problem är att skruvarna på bild 2 är oftast helt ihoprostade på vinterkörda sierror så det vill jag nämna att dom problemen har jag stött på, på många sierror inklusive min egna.

på flera/alla import cossor jag varit med o pillat på så har det bara varit o lossa dom som om dom vore ditsatta igår
Antar att det är samma procedur på en Scorpio. Men jag undrar behövs inga fjäderspännare?
__________________
Drömmer om Tryck och Pys 6a
Thysse är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson