Visa ett inlägg
Gammal 2015-06-27, 13:54   #9
Holma
Tidigare Fordofilen

Medlemsdatum: apr 2005
Namn: Fredrik H
Från: Motala
Kör: Mondeo, S-max och Dodge
Yrke: Skruvad
Medlemsnummer: 406

Holma +400 Tillför mycketHolma +400 Tillför mycketHolma +400 Tillför mycketHolma +400 Tillför mycketHolma +400 Tillför mycket
Citat:
Ursprungligen postat av SK Racing Visa inlägg
Vid all hantering av djur så får en alltid ha i tanke att det är djur o inget annat, det går inte o lita på dom för fem öre, just tjurar så har jag en god vän som svävade länge mellan liv och död just pga en tjur.

Jag jobbade med stora djur på 90 talet och en bit in på 2000 och fick några smällar genom åren, men det gick bra.

Det viktigaste är att alltid ha en utväg/flyktväg att ta till, så du aldrig blir trängd i ett hörn eller dylikt, sen skall en inte vara ensam ute med djuren, utan två, sen om det andra inte har någon djurvana spelar ingen roll, men då kan ju den larma om något skulle gå åt skogen.

Det är ju dock så att med den prisutvecklingen som är inom jordbruket så är ju ensamarbete idag mer aktuellt än för 20 år sedan, dock är ju mobilen en tillgång, men om den ligger i hytten och eller täckningen fallera, ja då står, eller ligger en ju där en hamnar.
Nu blir jag förvirrad, pratar vi tjurar eller myndigheter nu?

Skämt å sido, flyktväg och minst 2 på plats är det som gäller, en mobil är värdelös om man själv är medvetslös
Holma är inte uppkopplad   Svara med citat