Visa ett inlägg
Gammal 2011-02-26, 20:34   #92
Fredin
Lord

Fredins avatar

Medlemsdatum: aug 2003
Namn: Daniel Fredin
Från: Hjo
Kör: Otroligt snabbt
Yrke: Volvo Mek
Medlemsnummer: 59

Fredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner till
Har varit och skruvat en stund igen.

Har fått mitt tråg svetsat. För typ 2 år sen svetsade "Stiefmeister" mitt tråg till större volym. Nu rymmer det 5.5 liter. I veckan så har min kompis Mojje svetsat på AN kopplingar så jag kan ansluta alla slangar från vevhusventilationen. Tack för det.

Här syns slangar tydligt. Ventilation från 3 ställen och 1 retur. Hoppas detta funkar bra nu.

Oljetryck till turbon, uttag där oljefiltret normalt sitter.

Termostathus monterat. Skall byta den blåa slangen till svart senare. Kamhjulen orkar jag inte byta men tänker åka med kamkåpa ändå.

Apropå kamkåpa. Söker den skuv som skall sitta i toppen mellan kamhjulen. Som man sen skruvar fast plastkåpan i. Glömt bort hur den ser ut, och hittar ingen. Någon som har? BabyBlå kanske.

Testar en grej på drivaxlarna. Fick tipset från Kenneth Hansens rallycross bil. Målat ett rakt streck på drivaxlarna, och ser då enkelt om dom vrider sig eller är på väg av. Kul grej, vet inte om det är nödvändigt men men..

Väntar nu på dropbracket till generator så jag kan bli klar med det. Och lock till vattenpumpshålet. Återkommer.

*070-449 2884*
Fredin är inte uppkopplad   Svara med citat