Visa ett inlägg
Gammal 2011-04-10, 21:08   #99
Fredin
Lord

Fredins avatar

Medlemsdatum: aug 2003
Namn: Daniel Fredin
Från: Hjo
Kör: Otroligt snabbt
Yrke: Volvo Mek
Medlemsnummer: 59

Fredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner tillFredin +750 En som alla känner till
Jaha. Har tyvärr stannat upp lite här igen. Men har fått lite gjort i alla fall.
Generator fästet är monterat. Ny justeraarm är tillverkad. Syns ej tyvärr. Nu sitter generatorn 50 mm längre ner. Ser snyggare ut samt att den kommer ifrån turbo lite.

Mojje har tillverkat en oljeadapter till mig. Dels blir det en bra skarv på oljeslangen men oxå ett ypperligt ställe att mäta oljetryck och oljetemp.

Sen har jag börjat roa mig med mitt nya sprut. Valde efter att ha pratat med Per J som jobbade på Autotech ett nytt sprut, ViPec. Billigt och bra. Har allt jag kan tänkas behöva och har blivit väldigt populärt i sverige.

Fanns to m ett förslag på inkoppling till Sierra Cossie.

Här syns lite av arbetet. Håller på att måtta in vilka kablar jag behöver. Och hur doms ska dras på motorn.

Där står jag idag. Det går lite trögt nu igen. Har precis fått en ny leksak. Köpte mig en Focus RS dödare. Har tröttnat på att inte få köra nåt, så jag köpte en som funkar och går bra på bana.

Har kört 20 mil nu och är väldigt nöjd. Lite slö kanske men det finns botemedel.
Första banmötet inbokat. 12 Maj mantorp. Och fler skall det bli. Hoppas bara jag får chansen att matcha alla focusar någon gång. Skulle bli väldigt glad om man kunde bli inbjuden till ex Sturup och Superstage med FCS. Är ju medlem och åker Ford oxå.

*070-449 2884*
Fredin är inte uppkopplad   Svara med citat