Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-26, 10:57   #18
Jimmy86
Medlem

Medlemsdatum: jun 2013
Namn: Jimmy
Från: Kalmar
Kör: Sierra
Yrke: Bilplåtslagare sen 10 år
Medlemsnummer: 357

Jimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycket
Citat:
Ursprungligen postat av micke80 Visa inlägg
Kul projekt!

Hade själv funderingar på en BOA- eller BOB-motor i min egen Sierra för många år sedan. Tyvärr hittade jag ingen lämplig donatorbil i närområdet, så projektet rann ut i sanden till slut.

Men bilen har jag kvar och den har stått inomhus i många år, så än är det kanske inte för sent.
Tycker jag du ska göra Den blev ganska trevlig med den motorn i. Grymt bottenstark och flyttar på sig helt okej med sina 230 sughästar. Faktum är att bilen dessutom blev 10kg lättare med BOBen och MT75an mot pinton och typ 9an!

För min del blev det ganska kostsamt i och med regbesiktningen men väljer man inte att göra den går det att komma undan riktigt billigt eller hur man ska kalla det.

Dessutom tog jag ju i ordentligt gällande bränslesystemet då det är byggt för att klara ca 500hk på E85. Spridarna som är lite speciella på BOBen var i särklass dyrast på hela bygget efter sprutet. Drygt 6k för spridarna.....
Men väljer man att köra bensin och inte regga så handlar det väl som du skriver om en dotantorbil och en MT75a bara. För automaten vill du inte köra med!

Just do it

God fortsättning alla!

Mvh Jimmy
Jimmy86 är inte uppkopplad   Svara med citat