Visa ett inlägg
Gammal 2017-01-30, 15:31   #23
Jimmy86
Medlem

Medlemsdatum: jun 2013
Namn: Jimmy
Från: Kalmar
Kör: Sierra
Yrke: Bilplåtslagare sen 10 år
Medlemsnummer: 357

Jimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycket
Jaha, igår fick man köra Ford igen Tog in bilen till jobbet för att börja småfixa med sakerna som ska göras innan sommaren är här. Har tagit ledigt den här veckan pga arbetsbrist. Så blir ett par körare den här veckan, dock inga heldagar då jag har en hundvalp som måste ses om. Körde ett tretimmars pass idag. Tyckte själv jag var väldigt effektiv för nu har jag ett kombinerat fjäderbensstag/bältesfäste mellan tornen bak
Ni får ha överseende med bildkvaliteten, kameran på jobbet har väl en sådär tio år på nacken

Började med att yxa till fyra fästöron av vanligt plattjärn.
Upptäckte även att det visst samlats på sig lite skit under hjulhusklädslarna

Ett stycke rör som kapades till tillfredsställande längd.

Dittlagt för att se om det kan tänkas passa. Punktat alla fyra fästöron
Plockade sen bort det och helbrände på arbetsbänken.

Å tänka sig att det passade även efter det helsvetsats, nu ska det bara plockas av och gno över det med 500 pappret sen får det sig nog en klick färg.

Här ligger det främre fjäderbensstaget som kommer kräva en hel del handpåläggning, inte i närheten av att passa med BOBen i. Det blir dock helgens problem. Även fått hem fina topplagringar från Compbrake som ska dit samtidigt som staget.

Ska försöka ta mig in imorgon igen några timmar, då ska förhoppningsvis staget bli målat monterat och klart. Efter det tar jag nog tag i dom nedre infästningarna till coiloversen bak och förstärker upp dom lite.

Mvh Jimmy

Senast redigerad av Jimmy86 den 2017-01-30 klockan 15:37.
Jimmy86 är inte uppkopplad   Svara med citat