Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-16, 10:28   #48
davve d
MHRF-Besiktningsman

davve ds avatar

Medlemsdatum: sep 2007
Namn: David W
Från: Norrtälje
Kör: Fiesta Sport -00 Mondeo iAWD -16 Focus RS Edition -18
Yrke: Röris
Medlemsnummer: 17

Validerad annonsör

davve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alladavve d +1500 Omtyckt av alla
I söndags var det full aktivitet med klubben på Gelleråsen Arena i Karlskoga

Grymt kul dag med massor av köra och bra flyt. Varmt!

Stod i huvudposteringen en hel del men hann ändå ut tre pass varav ett dubbelpass.

RS:n kändes bra på banan och svarar tidigt precis som jag är van. Fick ett gäng bakvagnskast ut ur Ejes och Hårnålen men räddas upp hur enkelt som helst! Otroligt lättkörd. Känns aningen tung i depåkurvan precis som de flesta bilar med lite vikt.

Prövade med lägre varmtryck i CUP-däcken än jag brukar köra med då det sjunger på sista versen men gav inget tycker jag. Brukar köra varmt på ca 2,2-,2,3 men var ner på 2,0. Nästa säsong blir det på CUP 2:or och 19” ist. Hemresan i spöregn gick inte fort på motorvägen

Orginal bromsar hänger med länge även om man känner en tendens till fadening i slutet av passen. Orginal bromskylning och ett adekvat bromsande gör nog sitt

Tog inga tider och känner att det fattas en hel del inkörning på bana innan jag hittar tempot jag hade i MK2:an men det gör inget. Hade hur kul som helst och njöt!

Hann inte ta så många bilder men hittade parkering bredvid Henrik kvällen innan. Dussinbil sa någon
Bifogade miniatyrer
Klicka på bilden för en större version

Namn:	7A0197BE-5B4F-4C4C-B5FB-D86F09FB921B.jpeg
Visningar:	53
Storlek:	250.5 KB
ID:	46030  

Ford Focus RS Edition 2018
Ford Fiesta 16V Sport Zetec S 2000
davve d är inte uppkopplad   Svara med citat