Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-16, 12:09   #49
Jimmy86
Medlem

Medlemsdatum: jun 2013
Namn: Jimmy
Från: Kalmar
Kör: Sierra
Yrke: Bilplåtslagare sen 10 år
Medlemsnummer: 357

Jimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycket
Citat:
Ursprungligen postat av davve d Visa inlägg
I söndags var det full aktivitet med klubben på Gelleråsen Arena i Karlskoga

Grymt kul dag med massor av köra och bra flyt. Varmt!

Stod i huvudposteringen en hel del men hann ändå ut tre pass varav ett dubbelpass.

RS:n kändes bra på banan och svarar tidigt precis som jag är van. Fick ett gäng bakvagnskast ut ur Ejes och Hårnålen men räddas upp hur enkelt som helst! Otroligt lättkörd. Känns aningen tung i depåkurvan precis som de flesta bilar med lite vikt.

Prövade med lägre varmtryck i CUP-däcken än jag brukar köra med då det sjunger på sista versen men gav inget tycker jag. Brukar köra varmt på ca 2,2-,2,3 men var ner på 2,0. Nästa säsong blir det på CUP 2:or och 19” ist. Hemresan i spöregn gick inte fort på motorvägen

Orginal bromsar hänger med länge även om man känner en tendens till fadening i slutet av passen. Orginal bromskylning och ett adekvat bromsande gör nog sitt

Tog inga tider och känner att det fattas en hel del inkörning på bana innan jag hittar tempot jag hade i MK2:an men det gör inget. Hade hur kul som helst och njöt!

Hann inte ta så många bilder men hittade parkering bredvid Henrik kvällen innan. Dussinbil sa någon
Kul med en "standard" bil med 4x4 som är lite glad i rumpan. Oftast brukar ju biltillverkare göra sina bilar lite understyrda från start. Kommer du ner till Emmaboda om några veckor eller Davve? Skulle tro att din bil gör sig riktigt bra där.

// Jimmy
Jimmy86 är inte uppkopplad   Svara med citat