Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-18, 11:10   #9
Jimmy86
Medlem

Medlemsdatum: jun 2013
Namn: Jimmy
Från: Kalmar
Kör: Sierra
Yrke: Bilplåtslagare sen 10 år
Medlemsnummer: 357

Jimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycket
Då kör vi vidare. Maskade upp motorrummet och lät Kalmar Billackering spruta den. Blev bra men maskade bara halva bilen så blev lite torrsprut på tak å bakskärmar. Har faktiskt inte gjort nått åt det ännu men får gå över med polermaskinen till våren.

Blev faktiskt förvånad över hur pass bra det blev trots att jag slarvade lite med underarbete på sina ställen.
Bra mycket trevligare än innan iaf! Nu återstår att se hur mycket man lyckas repa det innan allt är på sin plats

Nu sitter motor å låda på plats. Var rätt tajt att få på lådan på motorn men efter lite svordomar å en lossad krängningshämmare så löste det sig. Dock gick ena gänga i golvet till krängaren. Fick trolla lite med Helicoillådan på jobbet. Lite småsaker som strulade men inget som inte löste sig helt enkelt. Är väl så det ska vara?

Gjorde om växellådsfästet lite mot original. Dels för att kudden var heeeelt slut å det borde bli stadigare med två fästpunkter istället för en. Hoppas kuddarna håller bara. M10 vibrationsdämpare.

Var ju bara tvungen att lägga dit insuget också. Kommer bli på det berömda att jag får igen huven. Tog en bild från sidan i höjd med framskärmen men den lyckades jag inte få med mig :roll:

Sen var det dags för lite slangdragning till vattnet. Fick i stort sett med alla slangar när motorn köptes och skulle väl vilja säga att det mesta var bolt on. BOBen är som gjord för att monteras i en sierra. Sitter fel kylare på bilen på dessa bilder.

Där syns rören/slangarna till värmepaketet också.

Avslutade med att kapa insuget i rätt längd och körde upp ett hål för kommande spjällanslutning. Kan inte stänga huven men det handlar om ett par millimeter. Antingen tar jag av runersern liiite eller så skär jag bort förstärkningen i huven, eller så tiltar jag huven i bakkant

Mvh Jimmy
Jimmy86 är inte uppkopplad   Svara med citat