Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-18, 11:18   #10
Jimmy86
Medlem

Medlemsdatum: jun 2013
Namn: Jimmy
Från: Kalmar
Kör: Sierra
Yrke: Bilplåtslagare sen 10 år
Medlemsnummer: 357

Jimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycket
Löste så huven går att stänga. Bestämde mig för att kapa förstärkningen. Vill ha insuget så högt som möjligt så man kommer åt så gott det går under om man skulle behöva vara där å pilla.

Sprayade nån matt svart som jag hittade på jobbet, verkligen inte vackert men ser bättre ut än när det var grundat bara. Tanken är väl att man inte ska stå å glo på undersidan av huven

Kapade av fuelrailsen så dom ska iväg på svetsning å få AN anslutningar.

Var och hämtade mellanaxeln mellan rattaxel och styrväxel av en vän. Frågade om han låg på nån kylare till en V6a, vilket han gjorde. Var från en Scorpio 98a, vet inte om det skiljer men den "passade". Dessutom fick jag med fläktarna så löste två flugor i en smäll!

Kylaren och fläktar vart som nya efter lite avfettning och spolning. Tyvärr visade det sig senare att den här kylare inte höll tätt. Vilket var jävligt synd för den är större än vanliga 12v v6 kylaren som jag sen fick montera.

Fick dit fläktarna också. Flera centimeter tillgodo mot motorn

Här skiljde det lite som synes. Inte världens bästa lösning kanske men blev riktigt stabilt. Bäst hade kanske varit att få dit nån rördistans men tror det här kommer funka bra.

Sista jag gjorde var att sätta dit inre styrlederna.

Mellanaxeln som ska ihop med styrväxeln. Ska bara målas först

Tog ner tanken, inga konstigheter.

Lödde på AN-anslutningar. Satte tillbaka tanken.

Fått dit servorören också, saknas bara en behållare så är den biten klar. Satte i en helicoilgänga i karossen till krängningshämmaren också så nu sitter den som den ska.

Sista kylslangen på plats, även här är det bara ett expansionskärl som felar sen är vattnet klart. Får gno bort texten på slangen framöver, inte så svårt att se vilken bil den kommer ifrån

Sen det som tar lite tid, konstruera saker. Gjorde en fläns till spjället, fick dit ett litet rör. Punktade ihop det och voila. Resultatet på bilderna. Kör med spjäll från 850, litet och smidigt.
Har flera millimeter tillgodo mot huven när den är stängd

När jag väl tyckte att insuget passade brände jag ihop det.

Jagade tag i rätt startmotor också då den första jag hade visst råkade vara till en pinto.

Mvh Jimmy

Senast redigerad av Jimmy86 den 2016-12-18 klockan 11:26.
Jimmy86 är inte uppkopplad   Svara med citat