Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-18, 14:49   #12
Jimmy86
Medlem

Medlemsdatum: jun 2013
Namn: Jimmy
Från: Kalmar
Kör: Sierra
Yrke: Bilplåtslagare sen 10 år
Medlemsnummer: 357

Jimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycket
Ok då kör vi sista fram till dags datum, detta är januari/februari 2016
Varmkörde ordentligt å justerade lambda sen den vart bra på tomgång. Är väl ungefär det jag fixar när det gäller mappning.

Min stora fina kylare som jag tyvärr fick byta sen, den hade dessutom utgått överallt så fick bli en till Sierra V6 12v.

Första provkörningen är avklarad. Skulle tippa på 100m till hallen för hjulinställning .Kan bara konstatera att bilen går skit på en startmapp Riggade upp.
Varit lite orolig för överraskningar här. Har sett spår av en smäll längs högersidan på bilen. Var orolig för vinklarna på höger framhjul men det visade sig inte vara några konstigheter.

Efter lite handpåläggning blev det såhär. Nu i efterhand har jag gjort om hjulinställningen några gånger. Bilen var orolig på vägen och svår att hålla rak. Får nog bricka ut k-hämmaren lite så jag får mer caster framöver.

Första mappningen var i slutet av februari 2016. Den slutade i katastrof. Återkommer om det.

Sen var jag iväg en runda till SFRO och gjorde kombinerad bygg/slutbesiktning och bullerprov och fick ett sånt här fint papper.

Dålig mobilbild tagen utanför besiktningen av en nervös ägare Detta var i mitten september i år.

Inga konstigheter alls! Nu rullar den till 31/1 2018 helt laglig
Dessa bilder togs samma dag som bilen ställdes in för säsongen. Hann och köra två veckor med den. Tanken var att sortera ut lite barnsjukdomar men den funkade klockrent förutom spårkänslig.
Fick som synes tag i ett par OZ fälgar billigt och dessa skoddes med Toyo 888 bak och Yokahama AO48 (heter dom så?) Så blev r-däck runtom, kanske har med spårkänslan att göra.
Sen fick jag ju tag i ett jalusi av en snäll själ här på forumet, alltid varit svag för det men misstänker att vissa tycker det är skitfult.

Mvh Jimmy
Jimmy86 är inte uppkopplad   Svara med citat