Visa ett inlägg
Gammal 2016-12-18, 15:04   #13
Jimmy86
Medlem

Medlemsdatum: jun 2013
Namn: Jimmy
Från: Kalmar
Kör: Sierra
Yrke: Bilplåtslagare sen 10 år
Medlemsnummer: 357

Jimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycketJimmy86 +400 Tillför mycket
Sååååååååååååååå.........
Första mappningen slutade ju som jag nämnde i katastrof. Kort sagt körde jag ner motorn. Vart en riktigt känga för självförtroendet, trodde inte jag skulle hinna få ut bilen 2016. Kraftigt vevstaksbank i motorn.

Motorn lyftes ur för inspektion. Var så sjukt noga när jag satte ihop den så fattade inte vad som gått fel. Tömde ur oljan och då visade sig felet. Hade knappt två liter olja i motorn. Jag var så jävla arg på mig själv så ni fattar inte, sitter här nu när jag skriver och blir fortfarande irriterad på mig själv hur fan jag kunde göra en sån tabbe.

Lät bilen stå till maj nångång i år då jag bestämde att jag ska fan åka med bilen detta året. Sagt å gjort köpte en beg BOB från nån skrot uppåt landet. Plockade av tråget och tömde ut dom största bitarna av dom gamla glidskenorna.

Startade nästan direkt, läckte på nått ställe men funkade iaf. Kan dock nämnas att motorn som sitter i nu inte är frisk. Kedjetransmissionen är slut, rasslar som fan om den upp till tio sek efter den startat. MEN jag fick den mappad och besiktad och jag kunde köra 50 mil iaf! Har nya kedjespännare som ska bytas så hoppas det bli bättre då. Dessutom lämnade den faktiskt 227 hästar vilket jag inte trodde med tanke på att skicket är högst otillfredställande på maskinen.

Det sura är då att mitt o-ringade block står konserverat i mitt garage ihop med mina fina toppar. Allt klarade sig i motorn utom veven och två stakar som gått blåa.

Min plan är att köpa en tredje BOB, ta vev + stakar ifrån den och bygga ihop en komplett motor av mitt o-ringade block och dom renoverade topparna. Sen montera turbo på den motorn.

Sommaren 2017 kommer den gå som sugis, dels för jag vill helt enkelt köra den lite å inte bara skruva hela tiden. Tänkte åka på klubbens banträffar bland annat. 2018 blir den veteranare så besiktning vart annat år efter det så då är tanken att turbon ska på.

Annars är planerna innan den tas ut ett par fjäderbensstag och några sittastillstolar i stort sett Hoppas på ett bra 2017 med bilen!

Mvh Jimmy

Senast redigerad av Jimmy86 den 2016-12-18 klockan 15:09.
Jimmy86 är inte uppkopplad   Svara med citat