Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-06, 01:37   #52
Släggmek
Samtalsnihilist

Släggmeks avatar

Medlemsdatum: apr 2006
Namn: Hasse B.
Från: Västernorrland
Kör: Taunus 2.0 1977 (Taunus 17M Super 1964, Taunus 1600L 1974 i förvar)
Yrke: Tusenkonstnär

Donator

Släggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av alla
Citat:
Ursprungligen postat av SK Racing Visa inlägg
Oavsett vad människor i värden kommer på o hur bra det än är så kvarstår faktum att våra långfingrade politiker lägger skatt på allt och därmed så slår det undan all möjliggöring av att köra på bränslet, oavsett vad det är.

Är ju redan med vanlig soppa hutlöst dyrt o köra och lite till så får nog en del människor börja säga upp sig då kostnaden o ta sig till o från jobbet överstiger vinsten med o just jobba vs gå hemma och i förnedrande åtgärd via Af på lokalnivå, blir säkert inte så men det är ju en tanke som slår en.
Jag skulle nog inte kunnat sammanfatta det bättre själv, lustigt sammanträffande att du tar upp AF:s göranden på lokalnivåerna förresten... jag befinner mig själv jämte fler i nåt slags bisarr utmattningsmatch med dom där reglerna som ändras t o m fortare än energiskattereglerna - det som överenskoms ena veckan kan vara överspelat nästa. Allt syns plötsligt skrivet i sand och på sin höjd giltigt fram tills valet i höst. Funderar just på om jag borde ta erbjudandet om en busbillig Volvo att ha redo som pendlarhoj bara utifall eftersom det är stört omöjligt att planera ens en månad i taget för mig nu och jaa... det framstår som ganska meningslöst att ens försöka - då har jag ändå vanan inne som gammal diversearbetare att hoppa mellan men rent ut sagt så nu jävlar verkar botten ha gått ur både systemet och marknaden. Man ska visst ha minst folkhögskola för att få skura golv eller bära plank och en jobbcoach (de där som ett tag var systemets gullegrisar och jobbsökandes utsedda frälsare men nu utmålas som skojare och mytomaner) sa mig att AF har koll på bara runt 10-15% av lediga arbeten, ungefär samma träffsäkerhet som Google på webbens innehåll slår det mig...

...Okay, nu blev det OT men det är väl just den sortens kortsiktiga och oansvariga beslutsstrategier som försatt oss i den här situationen, att ingen vågar satsa fullt på någonting eftersom förutsättningarna kan förändras med ett enda penndrag så fort någon med beslutsrätt blir ängsligt frusen så fort vinden vänt och vänder kappan därefter. Ingen bra eller långsiktigt hållbar metod för att staka ut framtiden för ett samhälle. Man kan bara inte ta ut riktningen vare sig det gäller energipolitik eller något annat genom att blöta ett finger och sätta upp i luften för att kolla vart det blåser för stunden. I synnerhet inte ett långfinger riktat mot de som förväntas lita på en.

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Släggmek är inte uppkopplad   Svara med citat