Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-08, 23:07   #53
Släggmek
Samtalsnihilist

Släggmeks avatar

Medlemsdatum: apr 2006
Namn: Hasse B.
Från: Västernorrland
Kör: Taunus 2.0 1977 (Taunus 17M Super 1964, Taunus 1600L 1974 i förvar)
Yrke: Tusenkonstnär

Donator

Släggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av alla
Tja, medan vi är OT från OT... jag har själv måst växla mellan flera förmedlare jag haft kontakt med under de senaste två åren då de övergått till nya tjänster eller rentav bytt bransch. Några har utan omsvep sagt mellan fyra ögon att de inte längre orkat med arbetsbelastningen då alltmer skyfflats över på AF som tidigare legat på andra myndigheters ansvar medan handlingsutrymmet begränsats av ökad centralstyrning (sjukfrånvaron är onormalt hög vid enheten f ö). Detta är alltså bra folk som ansträngt sig för att hålla styr på verksamheten och hjälpa sökande till vettiga sysselsättningar i de fall riktiga jobb är svårt att matcha mot, gissa vilka som blir kvar längst. Återkommande kommentarer är att det upplevs finnas ett avstånd annat än geografiskt mellan enheterna och centrala beslutsfattare som verkar visa måttligt intresse för feedback, men nu tycks det ha nått en kritiskt låg nivå. Mönstret jag sett i liknande sammanhang brukar vara att sånt här går till slut inte att lappa ihop utan vi kan nog vänta att allt görs om i grunden som kraven ibland hörs i mediadebatten, men det kanske är den bästa lösningen.

Mjo, jag är bara alltför bevandrad i hur illa arbetsmarknadens lägsta nivåer som regel fungerar (inklusive hur det fifflas bland en del anordnare som utnyttjar både systemet och de som är beroende av det) och hur kraven konstant höjs men sällan förutsättningarna; tänkte bara jag skulle undvika att vara alltför nattsvart, lite sådär som reportrar sätter ner frågorna försiktigt i intervjuer med risk att låta aningslösa...

För att återvända till det egentliga ämnet (även om det ju på ett sätt handlar allting om förutsättningarna för ett välfungerande och långsiktigt hållbart samhälle) så syns det vara snarare ökad utvinning att vänta för åtminstone en typ av fossilbränsle då två nya jättetankers sätter igång med havsutvinning av naturgas http://www.bbc.com/news/business-44003521, men en som orsakar runt hälften av koldioxidutsläppen jämfört med de andra och snackar vi andra ämnen så handlar det väl om en fallande skala så vitt jag vet - jag har aldrig sett en invändigt renare motor än en Volvo PRV-sexa som gått enbart på motorgas. Inget synligt sot alls.

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Släggmek är inte uppkopplad   Svara med citat