Tjenare har ett lite skumt fel radion är död likaså klockan trycker jag brytaren på taklampan till att den ska lysa när man öppnar dörren så glöder denna och radion + klocka fungerar.
Dock så får relät frispel när man öppnar dörren. Sedan när man väljer cd på sterion så flämtar det i takt med att lampan i taket glöder olika starkt.
Sedan så är tempmätaren stendöd men motorn går bra och drar som den skall
Tacksam för svar antar jordfel men vart vet i katten
Du har juh helt klart jordfel. Och det mysiga med jordfel är precis som du skriver VART??
Kolla dom större jordpunkterna, testa ta en startkabel från batt.minus till kaross, motor.
Tackar. varit och rivit i det hela nu men det är inte lätt att hitta vart skiten jäklas. Den har bara rullar 10000Mil så den har stått stilla ganska länge pga sjukdom. Men inga tecken på råttor eller möss iaf:P
Ingen mer som har tips vart det ofta bråkar. Blir smått idiot på detta. fått lampan att lysa vid fötterna iaf vilket jag kan anse som helt onödig framgång :P sedan så i samma veva så glöder takbelysningen när man har tändningen på häftig el detta. Känns lite som man skulle behöva några flaskor vin innan man ger sig på det. Jag har repbok.
Jo dessa fenomen kan göra en riktig gråhårig,,, men visst är det jordfel detta.
Ser i kopplingsschemat att jordpunkten för innerbelysnings reläets jordpunkt sitter vid höger A-stolpe.
Så kolla noggrant upp denna som verkar jorda dom prylarna som strular för dig.
Lossa kabeln på tempmätaren och jorda den, går mätaren i topp så fungerar iaf den.
Har du testat att koppla ur stereon? Liknande fel har avhjälpts med det för mig.