Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Nollställa Handbroms Mondeo -01

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
jannesracing
Nybörjare
Namn: Per Jonsson
Kör: Ford Mondeo -01

Nollställa Handbroms Mondeo -01

Inläggav jannesracing » mån mar 03, 2014 5:00 pm

Tjena allihopa! Är så att jag fick köpt mig en Mondeo -01 för så bra pris så jag kunde inte motstå. Men har ju dock lite problem. Det gäller handbromsen, verkar vara ett väldigt vanligt fel på dessa. Har letat o letat på detta forum o hittat mycket nyttigt men inte en grej. Har tatt isär alltihop o börjat smörja upp. Beläggena var helt slut så det var ju en anledning till att den inte funka. Men vajrarna verkar löpa lätt men oken kärvar i hävarmen men det ska nog gå o smörja upp.
Men nu till min egentliga fråga, Har ju självjustering fram i spaken men om man vill släppa på den så man får så lång vajer som möjligt så att säga. Hur bär man sig åt då? Verkar som den bara blir mer o mer spänd hur jag än gör på nåt vis ;) Tack på förhand!
Mvh En Fordnybörjare.

Tags: