Paul Walkers död

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Paul Walkers död

Inlägg av Bruno »

Jag tror att de flesta här inne vet vem denna man var. Mest känd som Brian O'Connor från The Fast & The Furious-filmerna, men även en stor bilfantast. En annan sak som han inte var lika känd för av "den vanlige människan" var sitt humanitära arbete om man ska kalla det för det. Han har startat en organisation som heter "Reach Out Worldwide" som bidrar med pengar och folk till de som behöver, bl.a senast till Fillippinerna.

Han dog som sagt idag i en tragisk bilolycka tillsammans med sin vän och kollega Roger Rodas, och efterlämnade fru och en 15-årig dotter.

En Facebook-grupp vid namn LacedUp startade en kampanj där de trycker upp dekaler med texten #REMEMBERTHEBUSTER och säljer denna och all vinst går till Pauls välgörenhetsorganisation. Den gär FB-gruppen har samlat in 10,000 dollar bara idag. Jag räknar inte med riktigt så stor vinst, men alla bidrag är bra bidrag. Når man tillräckligt många så kan det gå hur som helst.

Jag vet att många inte e jätteförtjusta i de filmerna och tycker att vissa scener är sjukt overkliga m.m. men jag tycker att vi kan bortse från detta idag och hedra en stor man och hans minne, för även om många inte gillar filmerna så e där minst lika många som älskar dom och har blivit inspirerade och kanske lite influerade av dom.

Han gjorde mycket när han levde, jag tycker att vi gott kan hjälpa honom att fortsätta även efter sin död.

Dekalerna kommer se ut ungefär såhär:

Bild

Längden kommer väl vara ca 30 cm. Pris vet jag inte än, ska ta tag i det imorgon, men det beror på vad det kostar att trycka dom. Dock så betyder det ju inte att man måste betala just det, där ska ju helst bli nån krona mer så att där e nåt att donera. Kommer att erbjudas i svart eller vitt

Frågor och beställningar kan man ta antingen här via pm, eller på mailen: brunositum@hotmail.se

tackar!

Baines William
Nybörjare
Namn: A6M
Kör: good

Inlägg av Baines William »

Paul Walker ska ha färdats som passagerare tillsammans med en vän i dennes bil. Enligt lokaltidningen Santa Clarita Signal började fordonet brinna våldsamt efter en kollision med ett vägräcke. Även föraren omkom i olyckan.

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inlägg av granadadr »

Baines William skrev:Paul Walker ska ha färdats som passagerare tillsammans med en vän i dennes bil. Enligt lokaltidningen Santa Clarita Signal började fordonet brinna våldsamt efter en kollision med ett vägräcke. Även föraren omkom i olyckan.
som jag faktiskt tycker också är värd att hedras,, bara för att man EJ är filmkändis så är det precis lika tragiskt

CosworthSierra
Veteran
Namn: Tobias A
Kör: lugnt...
Kontakt:

Inlägg av CosworthSierra »

Jag har en personlig åsikt om detta också.. Jag blir så trött på att alla hela tiden ska utjämna den tragiska olyckans båda offer "bara för att". Det retar mig att texter och bilder sätts ihop där det står "RIP till föraren som omkom men som ingen bryr sig om för att han inte är kändis"..

Vadå?

Detta handlar väl för sjutton inte om att ingen bryr sig om honom för att han inte var just en kändis? Jag är övertygad om att föraren av fordonet är lika sörjd av sina närstående och sin familj som Paul Walker är. Jag sörjer inte Paul Walker för att han var en kändis, utan för att han gjort någonting som påverkat mig personligen. Men föraren av bilen i fråga har väl aldrig (för tex oss i Sverige) gjort något som påverkat oss, och som i sin tur gjort att vi känner en sorg och en saknad av honom personligen?

Man kan beklaga sig och sörja över alla människor som dör eller omkommer i tragiska olyckor, men Paul Walker har varit en filmhjälte som vi i allmänheten lärt känna genom filmens värld, och på så sätt kanske känner eller sörjer aningen mer än vilken random person som helst?

Nej, jag kan med högburet huvud säga att för mig är och kommer Paul Walker vara extremt saknad i sin filmroll då filmserien har varit en av de större anledningarna till att mitt bilintresse vuxit så pass som det faktiskt gjort. Tyvärr, men om föraren har jag ingenting att säga förutom att det är lika tragiskt och beklagligt som om vem som helst hade gått bort.

Är det något konstigt med det?

CosworthSierra
Veteran
Namn: Tobias A
Kör: lugnt...
Kontakt:

Inlägg av CosworthSierra »

För övrigt är jag mycket intresserad av att köpa en dekal och sätta på min bil. Iaf så länge inkomsterna när materialet är betalt, skänks till ROWW.

Användarvisningsbild
Keller
Legend
Namn: Simon Keller
Kör: Probe GT, Focus ST250, P100
Medlemsnummer: 190
Kontakt:

Inlägg av Keller »

CosworthSierra skrev:Jag har en personlig åsikt om detta också.. Jag blir så trött på att alla hela tiden ska utjämna den tragiska olyckans båda offer "bara för att". Det retar mig att texter och bilder sätts ihop där det står "RIP till föraren som omkom men som ingen bryr sig om för att han inte är kändis"..

Vadå?

Detta handlar väl för sjutton inte om att ingen bryr sig om honom för att han inte var just en kändis? Jag är övertygad om att föraren av fordonet är lika sörjd av sina närstående och sin familj som Paul Walker är. Jag sörjer inte Paul Walker för att han var en kändis, utan för att han gjort någonting som påverkat mig personligen. Men föraren av bilen i fråga har väl aldrig (för tex oss i Sverige) gjort något som påverkat oss, och som i sin tur gjort att vi känner en sorg och en saknad av honom personligen?

Man kan beklaga sig och sörja över alla människor som dör eller omkommer i tragiska olyckor, men Paul Walker har varit en filmhjälte som vi i allmänheten lärt känna genom filmens värld, och på så sätt kanske känner eller sörjer aningen mer än vilken random person som helst?

Nej, jag kan med högburet huvud säga att för mig är och kommer Paul Walker vara extremt saknad i sin filmroll då filmserien har varit en av de större anledningarna till att mitt bilintresse vuxit så pass som det faktiskt gjort. Tyvärr, men om föraren har jag ingenting att säga förutom att det är lika tragiskt och beklagligt som om vem som helst hade gått bort.

Är det något konstigt med det?
Håller med dig fullständigt på detta!!
/Keller

FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig

Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"

Användarvisningsbild
Bruno
Legend
Namn: Bruno S
Kör: Edge ST-Line -18

Inlägg av Bruno »

Keller skrev:Håller med dig fullständigt på detta!!
Samma här! P.W har påverkat mig personligen, och säkert MÅNGA andra osså.. jag har en gammal vän (umgås inte längre pga att denne flyttat 70 mil bort) som var på väg in i fel banor men fick upp ett ordentligt bilintresse efter att ha sett de här filmerna.. började med Tokyo Drift, men så såg vi 1:an o 2:an innan T.D på bio och han började efter detta att kolla lite bilar och köpte en som han sedan la massa pengar på så detta fick i princip all fokus och han började hänga mer med "oss" som gick på bilträffar osv på helgerna istället för att festa o hänga med "fel folk".. detta har kanske inte direkt personligen med Paul Walker att göra, men han är ju MINST SAGT en stor del av det

så ja, JAG kommer att ha sådana dekaler på mina bilar och kommer att fortsätta sälja dekalerna och skicka vinst till Paul Walkers och Roger Rodas (föraren) organisation, Reach Out Worldwide

@CosworthSierra: Ingen kostnad för material då en kompis jobbar med sånt och gjorde det till mig gratis, vilket innebär ännu mer vinst :)

Skriv svar