Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Ford Transit 88 problem

Allmänna diskussioner (ej teknik) om bilar, motorer och allt däromkring.
Ludvig
Nybörjare
Namn: Ludvig Wiklund
Kör: Ford Transit 88

Ford Transit 88 problem

Inläggav Ludvig » sön maj 25, 2014 4:28 pm

Hej, Vet inte vilket forum jag ska lägga upp det här problemet på, men iallfall så har jag stora problem med min transit och jag behöver lite hjälp.

Ludvig
Nybörjare

Inläggav Ludvig » mån jun 02, 2014 10:24 pm

Okej! Iallfall Min ford Transit 88 sitter en 2.0L pinto med vv förgasare och nu har bilen gett upp den går knappt. Detta hände då jag montera nya tändstift och nytt luftfilter och allt vark likadant. innan jag bytte allt de här så gick bilen bra. så jag provade byta till baka och bilen går lika dåligt... Detta har jag provat nu:

kollat så att kammen ligger rätt
Rengjort Förgasaren
bytt tändsftigt
luftfilter
fördelarlock
tändkablar
Ventiljusterat
bytt oljeröret för kamen
justerat tändningen
kontrollerat fördelaren
kollat efter tjuvluft.

Men de blir inge bättre. De så händer då jag startar bilen är att då jag försöker gasa på så orkar inte bilen, den bara hackar. så jag kan inte ens köra bilen framåt...
Skulle va jätte gald om ni kunnde hjälpa mig att lösa detta mystiska fel.

Ludvig
Nybörjare

Inläggav Ludvig » mån jun 02, 2014 10:26 pm

''Ursäkta fel stavningarna''

Ludvig
Nybörjare

Inläggav Ludvig » tis jun 03, 2014 10:04 pm

Absolut! bara jag få igång den! ;) tändkablarna sitter rätt 1342, sen justerade jag 20 inlopp 25 utlopp :) men jag tar lite kort och filmar! såg dock att en av bryggorna var så nött av kammen så jag fick jusstera sjukt mycke på den ska öppna ventilkåpan imorgon igen!

Ludvig
Nybörjare

Inläggav Ludvig » sön jun 08, 2014 5:38 pm

Okej, Jag slet ner ventilkåpas nyss och såg att ena bryggan var mycket nedsliten, Justerskruven var nästan max uppskruvad och de va på en insugsventil. Kanske kammen inte trycker ner ventilen helt? ska prova byta imorgon. jag ser också att Tändstiften är alldeles torr Sotiga alla 4 likadana..