Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Mondeo Ghia V6 kombi

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
RogerUME
Erfaren
Namn: Roger Hansson
Kör: Ford Mondeo V6 Kombi 2002

Mondeo Ghia V6 kombi

Inläggav RogerUME » sön aug 14, 2016 3:56 pm

Ja, denna historia med min Ford.
Har nu hittat källan till alla fel nu.
Efter rutbytet så började den bli mycket blötare invändigt än innan.
Har nu hittat att dem läcker in via a-stolpen, MYCKET!!!
Säkringsboxen och allt är indränkt i vatten. Bilen går knappt att köra längre, elfelen blir bara mer och mer.
Vad har jag för rättigheter i ett sådant här läge? Rutan byttes på en bilskadeverkstad dom är auktoriserad för Ford.

Ford4Life
Veteran
Namn: Rickard Å
Kör: Mondeo Mk4 Business Edition

Inläggav Ford4Life » sön aug 14, 2016 9:36 pm

Har du pratat med dom än? De har ju uppenbarligen gjort fel när dom bytte ruta.

RogerUME
Erfaren
Namn: Roger Hansson
Kör: Ford Mondeo V6 Kombi 2002

Inläggav RogerUME » sön aug 14, 2016 9:43 pm

Ska prata med dom. Vill bara ha koll på vad jag kan kräva/har räty till. Bilen är knappt körbar längre pga alla elfel som blivit. Kraftigt fuktskadad golvmatta i alla fall. Luktar blött i hela bilen. Har fått tillåtelse att ställa den på en annan plats under tak just nu. Rörde sig om max 50m den slulle flyttas, gick knappt det.
Nya elfel hela tiden :/