Min pärla

Här finner du bilder på våra medlemmars bilar med mera.

Information om hur du använder galleriet finner du här.

OBS! Här får endast egna bilder eller bilder med ägarens tillåtelse publiceras!
FordSierra88
Nybörjare
Inlägg: 14
Blev medlem: fre apr 15, 2011 2:18 pm
Namn: Yvonne Johansson
Kör: Ford Sierra 88:a
Ort: Lidköping
Kontakt:

Min pärla

Inlägg av FordSierra88 »

Jag har en Ford Sierra 88:a Ska laga rost och lacka om förardörren i sommar, men jag försöker hitta en bättre dörr innan. Någon som har eller vet någon annan som har en dörr till min pärla. Jag har kroniska smärtor i nedre delen av ryggen och jag kan bara sitta i den här bilen utan att bli invalid. Så den här bilen måste vara rädd om. Hade en annan likadan Sierra förut, som jag hade i 9 år, och den här bilen har jag snart haft i 2 1/2 år. Den är i bättre skick rostmässigt och motor mässigt, men man får hålla rosten i shack. Så snälla, någon som vet någon som har en förar dörr till mig. Det är en 2 dörrars Ford Sierra 88:a.
[ATTACH]33286[/ATTACH]
Bilagor
Foto på Forden.jpg
Forden01.jpg
Forden.jpg
Ford Sierra 88a.jpg

Jan_Banan
Nybörjare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön apr 03, 2011 10:51 pm
Namn: Jakob Ingemansson
Kör: Sierra 2.9
Ort: Norrköping

Inlägg av Jan_Banan »

Kolla på närmsta skrot!

FordSierra88
Nybörjare
Inlägg: 14
Blev medlem: fre apr 15, 2011 2:18 pm
Namn: Yvonne Johansson
Kör: Ford Sierra 88:a
Ort: Lidköping
Kontakt:

Svar:

Inlägg av FordSierra88 »

Hejsan! Jag har letat över hela Sverige på skroterna, och det finns inga dörrar där. Tänkte att i fall någon kanske har dörrar hemma. Vem vet.:)

Jan_Banan
Nybörjare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön apr 03, 2011 10:51 pm
Namn: Jakob Ingemansson
Kör: Sierra 2.9
Ort: Norrköping

Inlägg av Jan_Banan »

FordSierra88 skrev:Hejsan! Jag har letat över hela Sverige på skroterna, och det finns inga dörrar där. Tänkte att i fall någon kanske har dörrar hemma. Vem vet.:)

Konstigt. Jag var på den lokala förhållandevis lilla skroten här i Finspång, och hittade 2 st sierror med alla dörrar kvar och de var av samma "halvkombi" modell som din. Dock kan jag inte svara på skicket av dessa, men de såg i alla fall bra ut utanpå.

FordSierra88
Nybörjare
Inlägg: 14
Blev medlem: fre apr 15, 2011 2:18 pm
Namn: Yvonne Johansson
Kör: Ford Sierra 88:a
Ort: Lidköping
Kontakt:

Okej!

Inlägg av FordSierra88 »

Skroten i Finspång kanske inte har lagt ut dom så man kan söka på dom. Du kan inte ge mig deras telefon nr. så kan jag ringa dit och kolla? Det vore jättebussigt. MVH Yvonne.

FordSierra88
Nybörjare
Inlägg: 14
Blev medlem: fre apr 15, 2011 2:18 pm
Namn: Yvonne Johansson
Kör: Ford Sierra 88:a
Ort: Lidköping
Kontakt:

Hej igen

Inlägg av FordSierra88 »

Är det 0122-17338 till Finspångs skrot? som du sett Sierra dörrarna på.
MVH Yvonne.

FordSierra88
Nybörjare
Inlägg: 14
Blev medlem: fre apr 15, 2011 2:18 pm
Namn: Yvonne Johansson
Kör: Ford Sierra 88:a
Ort: Lidköping
Kontakt:

Har kollat upp

Inlägg av FordSierra88 »

Hejsan! Ringde upp Finspångs skrot och kollade med dom, men dörrarna var för dåliga fick jag till svar. Det var rost på samma ställe som på min dörr. Tack för tipset i alla fall. Alla tipps är välkomna. MVH Yvonne.

Jan_Banan
Nybörjare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön apr 03, 2011 10:51 pm
Namn: Jakob Ingemansson
Kör: Sierra 2.9
Ort: Norrköping

Inlägg av Jan_Banan »

Finns en till skrot i Finspång, och den vet jag har en sierra av samma modell som din, röd t.o.m. Kan vara värt att kolla i alla fall.

FordSierra88
Nybörjare
Inlägg: 14
Blev medlem: fre apr 15, 2011 2:18 pm
Namn: Yvonne Johansson
Kör: Ford Sierra 88:a
Ort: Lidköping
Kontakt:

Jag vet

Inlägg av FordSierra88 »

Jag såg den på nätet men det fanns inget telefon nr. Ska kolla upp igen. MVH Yvonne.

FordSierra88
Nybörjare
Inlägg: 14
Blev medlem: fre apr 15, 2011 2:18 pm
Namn: Yvonne Johansson
Kör: Ford Sierra 88:a
Ort: Lidköping
Kontakt:

Rätt bilskrot?

Inlägg av FordSierra88 »

Är det JL Bildemo du menar? Jag har fått tag på telefon nr. dit nu efter lite letande. MVH Yvonne.

Jan_Banan
Nybörjare
Inlägg: 11
Blev medlem: sön apr 03, 2011 10:51 pm
Namn: Jakob Ingemansson
Kör: Sierra 2.9
Ort: Norrköping

Inlägg av Jan_Banan »

Tror det kan vara JL Bildemo ja, 0122-14100. Om inte numret stämmer så borde 118 118 eller någon liknande tjänst hitta det.

Tror tyvärr många ansvarande för diverse bilskrotar med potentiella delar knappt kan stava till "dator". Så bara för att de inte finns på diverse söksidor så tycker jag verkligen inte du ska ge upp. Ring runt och fråga dem!

MVH

FordSierra88
Nybörjare
Inlägg: 14
Blev medlem: fre apr 15, 2011 2:18 pm
Namn: Yvonne Johansson
Kör: Ford Sierra 88:a
Ort: Lidköping
Kontakt:

Min bil kanske är för gammal?

Inlägg av FordSierra88 »

Många skrotar tror kanske också att modellen är för gammal för att folk ska leta delar till den. Finns inte så många 2 dörrars kvar och det är nog rätt vanligt att dörrarna är rostiga, om inte någon har varit extra aktsamma om dom. Det har funnits en skrot utanför Skara, Skara bil demontering som jag köpt mycket grejor av tidigare, men dom har stängt skroten. Obs! Jag ska ringa till JL Bildemo så fort det blir vardag och kolla. Jag måste få i ordning på dörren i sommar, om det blir en annan dörr eller inte. Jag har en dörr från min gamla Sierra som är lagad, en vinröd. Men det är nog mest spackel. Den finns förvarad hos en bekant, men jag har inte sett den på över 2 år och jag vet inte ens om den ligger kvar och om den är något att ha. Ska kolla upp den också. MVH Yvonne.

Användarvisningsbild
Colding
Veteran
Inlägg: 531
Blev medlem: tis nov 16, 2010 12:47 pm
Namn: Rasmus Christensen
Kör: Golf GL mk1, BMW 2002 Touring
Ort: Drammen, Norge
Medlemsnummer: 245

Inlägg av Colding »

hur går det för dig med Sierran, Yvonne?
BMW 2002 Touring '72
VW Golf GLS '83

FordSierra88
Nybörjare
Inlägg: 14
Blev medlem: fre apr 15, 2011 2:18 pm
Namn: Yvonne Johansson
Kör: Ford Sierra 88:a
Ort: Lidköping
Kontakt:

Jodå!

Inlägg av FordSierra88 »

Colding skrev:hur går det för dig med Sierran, Yvonne?
När jag skrotade min gamla Sierra så sparade jag v. dörr, som var upplagad. Har tagit fram den nu och ska fixa till den istället. Den är i bättre skick men den har fel färg och behöver fräshas upp så den håller bättre. Någon jag känner ska börja lite smått att slipa ren den och fixa till den. Jag får va rädd om den här bilen efterom den är den enda bilen hitills som jag kan sitta i utan att bli invalid. Jag är sjukpensionär pg. av kroniska besvär i nedre delen av ryggen. Och det bästa med en gammal bil är att man kan meka med dom själv. Problemet är bara att det finns inte så mycket delar till dom längre.

Skriv svar