Skillnad på bromsok scorpio 92 o nyare mot äldre
- Marcus L
- Veteran
- Namn: Marcus Lindström
- Kör: Ford
- Medlemsnummer: 375

Skillnad på bromsok scorpio 92 o nyare mot äldre
Ska byta bromsar fram på bruksbilen till lite bättre. Jag har nya 260mm skivor från v6/abs sierra.
Har köpt nya ok på biltema till scorpio 92 o fram. Ska också köpa bromsbelägg till dessa ok för dessa skiljer ju sig mot de tidigare beläggen.
Nu till min fråga är det någon som vet om broms sadeln från de tidigare oken v6 sierra/scorpio passar till de ok jag köpt eller behöver jag sadlar från en senare scorpio också.
Har köpt nya ok på biltema till scorpio 92 o fram. Ska också köpa bromsbelägg till dessa ok för dessa skiljer ju sig mot de tidigare beläggen.
Nu till min fråga är det någon som vet om broms sadeln från de tidigare oken v6 sierra/scorpio passar till de ok jag köpt eller behöver jag sadlar från en senare scorpio också.
Sierra Cosworth -89 Sierra Cosworth -92
Focus 1,0 -18
Focus 1,0 -18
- fordmaffian
- Legend
- Namn: Robert Åhlin
- Kör: Ford scorpio -92, scorpio -96, scorpio -89 och ford granada cupé -72
Jag har för mig att dom nyare har större byglar än de äldre... är förövrigt exakt samma ok till mondeo mk1 och mk2, Sierra cosworth och scorpio mk3Marcus L skrev:Ska byta bromsar fram på bruksbilen till lite bättre. Jag har nya 260mm skivor från v6/abs sierra.
The show must go on..
De var bättre förr när man kunde skruva själv
...
kör dagligen onykter..... scorpio 2.3 konverterad till e85

De var bättre förr när man kunde skruva själv

kör dagligen onykter..... scorpio 2.3 konverterad till e85
Vet du inte detMarcus L skrev: Nu till min fråga är det någon som vet om broms sadeln från de tidigare oken v6 sierra/scorpio passar till de ok jag köpt eller behöver jag sadlar från en senare scorpio också.

Vad är det för vänner en har

Efter konsultation av Åsa-Nisse o Klabbarparen så passar oken till V6 skivan, men bromssadlen måste komma från scorpan, samt belägg från dito bil.