Ford Club Sweden

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Ford Club Sweden - Forum > B-MAX/Fiesta/Fusion/Ka/EcoSport/Puma

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-06, 20:52   #1
fiestast06
Registered User

Medlemsdatum: okt 2018
Namn: Mikael o
Från: Söderhamn
Kör: Fiesta

fiestast06 +10 Det börjar arta sig
oljeförbrukning

Hej! Dottern har köpt en Fiesta st -06 som har eb otroligt hög oljeförbrukning, typ 1 liter på 50 mil, ryker inte blått. vad kan vara fel?
fiestast06 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-17, 01:08   #2
Släggmek
Samtalsnihilist

Släggmeks avatar

Medlemsdatum: apr 2006
Namn: Hasse B.
Från: Västernorrland
Kör: Taunus 2.0 1977 (Taunus 17M Super 1964, Taunus 1600L 1974 i förvar)
Yrke: Tusenkonstnär

Donator

Släggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av alla
Hej! Jag antar att det är aluminiumblock med lösa foder i den motorn som i så mycket annat nuförtiden. Då skulle det mycket möjligt kunna vara läckande bottentätningar på väg att skaka ur, tycks det kan dras in olja i cylindrarna som i en slamsug när det händer. Själv har jag sett i tur och ordning en Citroen Xantia och kort efter en Kia Atos göra en James Bond och lägga en rökridå bakom sig innan de ganska snart skar ute på vägen. Citronen gav upp helt plötsligt från att möjligen ha osat en aning (jag låg en bit bakom), sen hände allt mycket snabbt. Inte för att oroa, men...

Jo, en tänkbarhet till - själv råkade jag ut för en spricka i en kolv en gång och det avslöjade sig inte annat än genom tydligt höjd oljeförbrukning. Sprickan var knappt synlig, men nog för att börja dra in olja när temperaturen steg till driftnivå.

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument

Senast redigerad av Släggmek den 2019-01-17 klockan 01:22.
Släggmek är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:14.