Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Ka Högtalare

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
Lasse Ka
Nybörjare
Namn: Lasse Ström
Kör: Ford Ka

Ka Högtalare

Inläggav Lasse Ka » lör jan 02, 2016 12:37 pm

Hej på er och god fortsättning. Jag har nyligen inskaffat en Ka 1999 som lite kul andrabil. Dock är ljudet bättre i min Iphone.
Min undran är dels. Dom adaptrar som finns både för 5 1/4 och 6,5. Innebär dom några problem för original dörrsidan och högtalargallren.
Dels så hittar jag ingen info alls om inbyggnadsdjup. Hur djupa kan högtalarna vara?
Och är det någon som har tips på okej högtalare för en mycket rimlig peng. Bilen var ju inte så dyr och är en andrabil, men ändå.

Tack på förhand.

Tags:

gell
Erfaren
Namn: Joakim G
Kör: Mondeo

Inläggav gell » ons jan 13, 2016 12:08 pm

Finns en del olika adaptrar att välja på, bäst är att montera av dörrsidan och mäta hur djup högtalare som går in med just den adapter man köpt.
Ford Mondeo 2.2 TDCI, trimchip + GREEN-filter = snål