Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

AC-pumpen vill inte gå runt!#@¤%&

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
effe

AC-pumpen vill inte gå runt!#@¤%&

Inläggav effe » sön jul 26, 2009 6:53 pm

Hej

Jag ser att remmen drar runt hjulet, men det ligger kvar i friläge hela tiden. Det är ju nån sorts elektrisk broms/koppling som kopplar in pumpens axel då man trycker på AC-knappen i bilen.

Jag hör att ett relä klickar då jag trycker av/på knappen, och jag har även ryckt ut det reläet och kopplat ihop med en kabelstump. Men det händer inget ändå.
Har även kollat alla säkringarna inne i bilen.

Har de gömt en säkring utanför eller hur in i hundan funkar det egentligen? :banghead:
Vad ska jag göra tycker ni? Alla tips välkomnas!

(Ford Ka-97)
Mvh
effe

Blaser_R93

Inläggav Blaser_R93 » sön okt 04, 2009 7:12 pm

Om du har lite gas så går inte komressorn igång.

Användarvisningsbild
old school
Veteran
Namn: Kent Andersson
Kör: Cortina 2000 GT (banbil), Volvo XC70 II T6 Polestar, C30 T5, Cortina 2000 GT -72 (projekt)
Medlemsnummer: 117

Inläggav old school » mån okt 05, 2009 6:49 pm

Om du kommer åt tryckgivaren på kärlet för kylmedel så dra ur den och bygla. Startar pumpen då och kyler så har du kylmedel men en kass givare.

Har fått bytt två ggr på min pickis, lätt och billigt om det är det felet.
Mix Megapol; radiohistoriens kräkmedel Nr:1