Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

ABS problem?

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
fr34kz

ABS problem?

Inläggav fr34kz » lör apr 24, 2010 10:14 am

Tjenare!

Min abs lampa har börjat lysa dom senaste dagarna. Lyser direkt från start men slocknar efter några hundra meter föra att sedan lysa konstant. Stänger jag av innnan lampan tänt sig efter kört nåra hundra meter så lyser den inte från start utan tänds igen efter en stund.

Har haft nere hjul o skärmar för att smörja upp kontakter och mäta upp givarna.
Fick följande VF: 709 HF: 714 ...... VB: 684 HB: 675. Tycker de verkar stämma ok inga större avvikelser. Mätt i ohm.

Undrar bara om de nåt annat man kan kolla innan ja släpar bort den till verkstan och låter dom läsa av den. Eller någon som haft liknande problem?

//Andreas

Användarvisningsbild
Åsa-nisse
Veteran
Namn: Andes Bergstedt
Kör: Sierra 2,0i-89

Inläggav Åsa-nisse » lör apr 24, 2010 10:20 am

Låter som pumpen, packningar är slut.

fr34kz

Inläggav fr34kz » lör apr 24, 2010 10:38 am

Ok? Tror du de att dom redan har gett sig.?

Glömde nämna att de handlar om en fiesta -06 på 5k mil?

//Andreas

Användarvisningsbild
Åsa-nisse
Veteran
Namn: Andes Bergstedt
Kör: Sierra 2,0i-89

Inläggav Åsa-nisse » lör apr 24, 2010 8:09 pm

Kolla även givarna som sitter på varje hjulaxel, kan ha rostat så att en är knäckt, sprucken.

Peter H
Legend
Namn: Peter Hallgren
Kör: Ford C-Max Ghia -06 1,8 FFV, Micra 1,3 FFV -00 Miata MX5 -91 Kawasaki KLR 650 Tengai -91 Samtliga etanoldrivna.
Kontakt:

Inläggav Peter H » sön apr 25, 2010 6:03 am

Värt även då man är ute vid varje hjul är med att kontrollera ABS segmentringen är hel och dess "kuggar" för varje hjul är så rena som möjligt, som igensatta/ärgade med kan ge liknande fenomen.