Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Bromsslang Ka 2011

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
E350 Tristar
Nybörjare
Namn: Jan-Iver Ask
Kör: Ford Ka 2011

Bromsslang Ka 2011

Inläggav E350 Tristar » fre feb 23, 2018 2:51 pm

Hej, jag fick ett nedslag på "bromsslang höger fram - fel monterad" samt ojämn bromsverkan på BP på dotterns Ka från 2011.
Hur jag än ser och kollar så ser jag inga fel på slangens montering. Finns det någon som kan fotografera en korrekt höger fram bromsslang?
Jag ska byta bromsvätskan och lufta det borde ta ojämna bromsproblemet men inte att slangen är monterad fel.
Hur den kan vara fel är en gåta i sig då den inte är bytt, vanliga servicer är utförd på Ford verkstad och den har gått genom bes varje år utom just i år....
Powersmoke med Powerstroke *drool*

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend
Namn: Johan Mejenqvist
Kör: Fiesta ST180 & Mondeo MK V.
Medlemsnummer: 295

Inläggav Järnkaminen » fre feb 23, 2018 3:48 pm

Felaktigt monterad slang brukar kunna uppstå efter att någon haft loss oket och råkat snurra slangen ett varv.

Men ojämn bromsverkan lär väl snarare bero på att något kärvar än gammal bromsvätska :).
FORD CLUB SWEDEN – Vice Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!

Fiesta ST180