Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Fast dragkrok till Galaxy 2012 ?

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
AndersW01
Nybörjare
Namn: Anders Wilhelmsson
Kör: Ford Galaxy Multifuel 2012

Fast dragkrok till Galaxy 2012 ?

Inläggav AndersW01 » mån dec 23, 2019 12:59 pm

Hej ! Tänkte montera fast dragkrok till en Ford Galaxy multifuel 2012. Blev avrådd att använda fast dragkrok då detta kan störa backsensorerna av firman jag tänkte köpa dragkroken av. Dock sitter det ju ingen sensor i mitten därbak, och tänkte höra om någon har någon erfarenhet av detta på Galaxy ? Dom rekommenderade en avtagbar, vilket jag helst inte vill ha.

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inläggav granadadr » mån dec 23, 2019 4:17 pm

tar aldrig bort min lösttagbara å sensorer funkar bara fint, se bara till att det går att programera, på ford så programeras ju sensorer att känna av när släp är tillkopplat så bakre sensorer kopplas ur, som sagt tar aldrig bort mitt drag och funderar på att köpa ett fast istället,