Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Konstiga sidospeglar, när backen är i.

Allt om Fords modeller Edge, Mondeo, Galaxy & S-Max.
Dorngrund
Erfaren
Namn: Martin
Kör: Ford Taunus 17M-69. Ford Mondeo -09. Ford S-Max -11

Konstiga sidospeglar, när backen är i.

Inläggav Dorngrund » lör dec 28, 2019 7:55 pm

Hej

Har en S-max 2,0L tdci med powershift - 11.

När jag köpte bilen för 1 år sen idag faktiskt såg jag, så när jag lade i backen så vinklades hö sidospegel ned och upp igen när jag lade ur backen. Jävligt irriterande för övrigt. Även bägge sidospeglarna fälldes in när jag låste bilen.

Sen bytte jag batteri där efter 2 månader och jag misstänker att det var då den slutade med allt detta, sen har den inte gjort något förrän för några veckor sen då den plötsligt vinklade vänster sidospegel när jag lade i backen i någon dag sen har den inte gjort det mer. Nu till min fråga, hur SKALL detta vara när det är som det skall?. trodde först det var tempstyrt för att inte förstöra elmotorerna men den verkar ju ha gjort lite allt möjligt även fast det har varit minusgrader.

Användarvisningsbild
granadadr
Legend
Namn: Jörgen A.
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Inläggav granadadr » lör dec 28, 2019 8:01 pm

är något man kan programmera,, hur vet jag ej,, men min gör detsamma vinklar om speglar,, ex om man bytt batteri så måste man trycka på elhiiseknappen upp caa 5 sek för att aktivera aut upp å nerhissning ;) säkert något liknande för backspeglarna

Holma
Veteran
Namn: Fredrik H
Kör: Mondeo, S-max och Dodge
Medlemsnummer: 406

Inläggav Holma » lör dec 28, 2019 8:28 pm

Ställ reglaget till speglarna i mittenläget så ändrar sig inte speglarna vid backväxel.
Alt programmera dom som du vill ha det, jag har så mina vrider ner sig, smidigt att se trottoarkanten/bakhjulet vid fickparkering.
Skitstörigt tills jag kom på vad det var, framförallt för att mina vred in sig så man bara såg bilen :D

Dorngrund
Erfaren

Inläggav Dorngrund » lör dec 28, 2019 8:40 pm

Tack! det skall jag prova imorgon! jag har ju lite tvångstanke på att den skall stå i mitten men det är mest min fru som använder den bilen vilket kan förklara att det hänt då och då haha.

som sagt jävligt störigt men bra att kunna göra vid fickparkering som du sa :D

Holma
Veteran
Namn: Fredrik H
Kör: Mondeo, S-max och Dodge
Medlemsnummer: 406

Inläggav Holma » sön dec 29, 2019 10:02 am

Frun åker S-max och du Mondeo? Låter bekant😁

Dorngrund
Erfaren

Inläggav Dorngrund » mån dec 30, 2019 8:36 pm

Holma skrev:Frun åker S-max och du Mondeo? Låter bekant��

Så är det haha:D

Prövade det där med speglarna men de verkar kärva lite, hörde att de "försökte" och den ena rörde sig lite grann.