Välkommen till vårt uppdaterade forum!
Klubbens forum har fått sig en välbehövlig uppfräschning och vi hoppas att du snart känner dig som hemma här igen.
Tveka inte att lämna eventuella synpunkter eller ideér till oss, mer information hittar du här: LÄNK

Lösenord
Inga lösenord har kunnats flyttas med då de är krypterade. Tryck bara på knappen "Jag har glömt mitt lösenord" när du loggar in och följ instruktionerna för att ange det igen.
Behöver du ändra din e-postadress så skicka ett meddelande till info@fordclubsweden.se med ditt användarnamn samt gamla och nya e-postadressen.

MVH,
Styrelsen i Ford Club Sweden

Ford motorer med VVT?

Allt om Fords modeller B-MAX, Fiesta, Fusion, Ka, EcoSport & Puma.
Premis

Ford motorer med VVT?

Inläggav Premis » tis jun 08, 2004 3:27 pm

Hejsan!

Är det någon som vet vilka Fordmotorer som använder sig av variabla kamtider?

Vad jag förstår så används det i Ford Puma 1.7 Zetec-SE?

Isåfall, vilka komponenter hör till det systemet?

Är nämnligen ute efter ett sånt system för utbildningssyfte här på jobbet o tänkte att nån hade lite koll :).

Även om systemet är kontinuerligt variabelt eller om det är arbetar i 2,3 steg vore bra att vet om nån kan

Tackar
Daniel

stoffe

Inläggav stoffe » tis jun 08, 2004 7:24 pm

Premis skrev:Hejsan!

Är det någon som vet vilka Fordmotorer som använder sig av variabla kamtider?

Vad jag förstår så används det i Ford Puma 1.7 Zetec-SE?

Isåfall, vilka komponenter hör till det systemet?

Är nämnligen ute efter ett sånt system för utbildningssyfte här på jobbet o tänkte att nån hade lite koll :).

Även om systemet är kontinuerligt variabelt eller om det är arbetar i 2,3 steg vore bra att vet om nån kan

Tackar
Daniel

Focus st-170 har det man kan säga att dom nya V6-duratec kommer att ha det. finns i st-220 motorn också.