Två udda fåglar, P100 V6T & Falcon G6E Turbo

Avdelning där vi samlar alla motorrelaterade (ex. bilar, motorer och motorsport) bilder och filmer som vi vill dela med oss av.
Användarvisningsbild
Grey
Veteran
Namn: Joakim E
Kör: Ford Falcon G6E Turbo
Kontakt:

Två udda fåglar, P100 V6T & Falcon G6E Turbo

Inlägg av Grey »

Gott nytt år!
Jag lyckades fånga bild på båda bilarna samtidigt.
Ford Falcon G6E Turbo -09 med Barra 270 4L raksexa och GT35R Turbo, och Ford P100 -92 med 2,9L V6 Turbo (med burnout däcken på :p ).
Bild
Det börjar bli en fin Ford-samling på gården. :cool:
// Grey
http://www.racemovie.se
Några Fordar på min gård:
Mondeo Ghia E85 -00, Probe GT -92, Scorpio Cosworth Ghia -92, P100 -92, Fiesta 1.2S Big bumper -82, Granada V.I.P V6 535BHP -81

Tags:

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Fiesta 16V Sport -00 Mondeo iAWD -16 Focus RS Edition -18
Medlemsnummer: 17

Inlägg av davve d »

Udda fåglar i Fordfamiljen;) Ball vagnpark.

Mer bilder på Falconen. Riktigt läckra, såg en hel del när jag var i Australien.

P100:an har vi några i byn, fast då med en röd triangel baktill;)
FORD CLUB SWEDEN - Kassör & Medlemsansvarig - MHRF-Besiktningsman.

Ford Focus RS Edition 2018
Ford Fiesta 16V Sport Zetec S 2000

Användarvisningsbild
Grey
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Grey »

davve d skrev:Udda fåglar i Fordfamiljen;) Ball vagnpark.

Mer bilder på Falconen. Riktigt läckra, såg en hel del när jag var i Australien.

P100:an har vi några i byn, fast då med en röd triangel baktill;)
Ja, det är bra att hålla parken välfylld med gobitar. :)
Här hittar du mer bilder på den enda Ford Falcon FG i Sverige.

Trodde inte det fanns så många P100 Epa, men det finns många byar och många motorintresserade ungdommar. :D
// Grey
Mondeo Ghia E85 -00, Probe GT -92, Scorpio Cosworth Ghia -92, P100 -92, Fiesta 1.2S Big bumper -82, Granada V.I.P V6 535BHP -81

Användarvisningsbild
davve d
Legend
Namn: David W
Kör: Fiesta 16V Sport -00 Mondeo iAWD -16 Focus RS Edition -18
Medlemsnummer: 17

Inlägg av davve d »

Grey skrev:Ja, det är bra att hålla parken välfylld med gobitar. :)
Här hittar du mer bilder på den enda Ford Falcon FG i Sverige.

Trodde inte det fanns så många P100 Epa, men det finns många byar och många motorintresserade ungdommar. :D
Det är nog en vanlig Sierra de byggt på. Vore ju för enkelt att bara slänga på en triangel och en extra växellåda;)

Engelsmännen har ju en tendens att få dem att både gå bra och se bra ut. Kan tänka mig att även din skjuter på bra med 2,9an.
FORD CLUB SWEDEN - Kassör & Medlemsansvarig - MHRF-Besiktningsman.

Ford Focus RS Edition 2018
Ford Fiesta 16V Sport Zetec S 2000

Användarvisningsbild
Grey
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Grey »

davve d skrev:Det är nog en vanlig Sierra de byggt på. Vore ju för enkelt att bara slänga på en triangel och en extra växellåda;)

Engelsmännen har ju en tendens att få dem att både gå bra och se bra ut. Kan tänka mig att även din skjuter på bra med 2,9an.
Ja, det är ju viss skillnad. P100 är ju trots allt fabriksbyggd av Ford i Portugal.
Jodå, min P100 går riktigt fint. Har fullt laddtryck strax innan 3000rpm, så det är ett brett och fint register precis som det ska vara.
// Grey

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)

Inlägg av Släggmek »

Huh, jobbigt när blicken stretar åt två håll samtidigt...:lookaroun

Men P100 vs nerkapade vanliga Sierror det är ju som äpplen och päron, de i alla meningar vekare svenska 16-årsbilarna gör Fords misstag att inte förse oss :crap: med dessa pickups pinsamt tydligt. Eller varför inte Falcon Ute, kunde blivit en hit :cool: under värsta hantverkarskåp-vågen innan skattereglerna ändrades. Menar, när man tänker på horderna av Chevys och japanpickisar som togs in så undrar jag om Fords svenska marknadsavdelning för arbetsfordon låg i koma på 80-talet. Inte längre importfrakter heller.:villha:
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Användarvisningsbild
Grey
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Grey »

Släggmek skrev:Huh, jobbigt när blicken stretar åt två håll samtidigt...:lookaroun

Men P100 vs nerkapade vanliga Sierror det är ju som äpplen och päron, de i alla meningar vekare svenska 16-årsbilarna gör Fords misstag att inte förse oss :crap: med dessa pickups pinsamt tydligt. Eller varför inte Falcon Ute, kunde blivit en hit :cool: under värsta hantverkarskåp-vågen innan skattereglerna ändrades. Menar, när man tänker på horderna av Chevys och japanpickisar som togs in så undrar jag om Fords svenska marknadsavdelning för arbetsfordon låg i koma på 80-talet. Inte längre importfrakter heller.:villha:
Håller med, men P100 hade nog funnits på marknaden om Ford hade valt att sätta en katt och insprutning på dom 1988, men så blev det inte och således blev det varken P100 eller tex Fiesta RS Turbo... Falcon Ute är bra men ännu ett val av Ford gjorde att dom aldrig blev vänsterstyrda och stannade därför i Australien och NZ. Tur att vi har bra regler i Sverige så det går att ta hem dom. 😊
// Grey

Användarvisningsbild
Släggmek
Legend
Namn: Hasse B.
Kör: 1977 Taunus 1.6L (+ 1977 2.0, 1974 1600L, 1964 17M Super & ngr div)

Inlägg av Släggmek »

Om nån satte upp en bilförmedlingstjänst från Australien till Sverige likt de som jobbar med USA-import borde de kunna göra bra affärer, men det är ju detta med vart ratten sitter förstås. Klart, att ta in P100 från England kunde ju gå bättre med ett förberedande uppköp av begagnade instrumentbrädor osv från skrotade Sierror :D.
"If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!" (sett på verktygslåda :D )

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument ;)

Användarvisningsbild
Grey
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Grey »

Släggmek skrev:Om nån satte upp en bilförmedlingstjänst från Australien till Sverige likt de som jobbar med USA-import borde de kunna göra bra affärer, men det är ju detta med vart ratten sitter förstås. Klart, att ta in P100 från England kunde ju gå bättre med ett förberedande uppköp av begagnade instrumentbrädor osv från skrotade Sierror :D.
Fast det låter ju onödigt, finns ju vänsterstyrda från fabrik. Som min. 😊
// Grey

Skriv svar