Växellådsproblem Focus -01
-
- Nybörjare
- Namn: Ovra Ulapines
- Kör: Ford Focus -04
Fjäderändan med gröna ringen sitter ju i vägen när man skall montera kåpan som håller allt på plats.nextuz skrev:Har försökt på mej en förklaringsbild...
Precis som vi misstänkte så har fjädern gått av.
Där jag har ritat ett blått streck ska fjädern fortsätta bakom tappen.
Den stora röda ringen skall gå emot de två små ringarna som är på tappen, kollar man noga så ser man att det slitits lite på tappen där...
Och den pinnen som är i den gröna ringen skall stå rakt upp...
Bara o handla en ny fjäder o montera.. =)
Det finns en plast-tapp på kåpan som kommer att kollidera med hela fjädern när man monterar den.
Jag är inte så slug som jag trodde och skulle gärna vilja att någon kunnig kunde ge detaljerade instruktioner
om hur man monterar kåpan.
-
- Nybörjare
Tack så väldigt mycket. Nu tror jag att det klarnar. Plast-tappen på huset skall tydligen skjutas in mellan dom två fjäderdelarna som sitter på var sin sida om den rörliga delens plast-tapp. Bifogad bild visar hur jag tror det skall vara. Bilden visar ju en avbruten fjäder men det röda strecket representerar fjäderbenet med en hel arm. Den måste ju monteras riktigt först men sedan tror jag att jag har fattat.
- Bilagor
-
-
- Nybörjare
Jag tror att den bifogade bilden som "makn" har laddat upp är lite missvisande.
Det ser ut som att fjäderändan sitter framför plast-tappen före demontering av plasthuset. I själva verket tror jag att den rödmarkerade fjäderändan satt vid den blåmarkerade pilen bakom den gulmarkerade plast-tappen före demontering. Om det skulle vara så är det inte konstigt att jag blev lite förvirrad.
Det ser ut som att fjäderändan sitter framför plast-tappen före demontering av plasthuset. I själva verket tror jag att den rödmarkerade fjäderändan satt vid den blåmarkerade pilen bakom den gulmarkerade plast-tappen före demontering. Om det skulle vara så är det inte konstigt att jag blev lite förvirrad.
- Bilagor
-
-