Oljetemp mätare
Oljetemp mätare
Tänkte köpa mig en oljetempmätare och skulle vilja ha en som givare som bara ersätter min ordinare oljeplugg för enkel installation.
Finns det eller hur brukar man få sina givare till oljetemp??
Ska sitta i en Focus RS.
Finns det eller hur brukar man få sina givare till oljetemp??
Ska sitta i en Focus RS.
Gå bara in på en biltillbehörs affär och be att få kika på lite adaptrar och en oljaplugg till din bil. jämför gängen och storleken på oljepluggen och på adaptern. på ena sidan ska givaren gå att gänga i och på andra sidan ska gängen vara likadana som på oljapluggen.
Så gjorde jag och min oljetemps mätare funkar fin fint. och de var inte direkt svårt att hitta rätt adapter. ja tog desutom reda på innan vad de var för gänga på min oljeplugg så vart de lite enklare, bara att kolla på förpackningarna då. kostade under 100kr om ja inte minns fel.
Köpte även ett t-rör för att koppla in oljetrycks mätare men samtidigt kunna ha orginal varnings lampan kvar.
Så gjorde jag och min oljetemps mätare funkar fin fint. och de var inte direkt svårt att hitta rätt adapter. ja tog desutom reda på innan vad de var för gänga på min oljeplugg så vart de lite enklare, bara att kolla på förpackningarna då. kostade under 100kr om ja inte minns fel.
Köpte även ett t-rör för att koppla in oljetrycks mätare men samtidigt kunna ha orginal varnings lampan kvar.
- Keller
- Legend
- Namn: Simon Keller
- Kör: Probe GT, Focus ST250 x2, P100 x2
- Medlemsnummer: 190
- Kontakt:

Daniel jobbar på Autoexperten så där har han nog redan letat 
Tips är annars en slang firma! Benan har gjort både Papillon, min och sin egen oljeplugg med uttag för givare.

Tips är annars en slang firma! Benan har gjort både Papillon, min och sin egen oljeplugg med uttag för givare.
/Keller
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
FORD CLUB SWEDEN – Ledamot och utställningsansvarig
Ford Focus ST250 -12 "eSTate"
Ford Focus ST250 -18 "Pärlan"
Ford Probe 2,2 Turbo -92 "Hamster-Racing"
Ford P100 -90 "Pickis"
Ford P100 -90 "Sticky shit reservdelsbil"
Är det en sån här du tänker på??Fisher skrev:VDO har ersättningspluggar till sina mätare.
Sälja bl.a av Mekonomen.
http://www.autokatalogen.se/wls/show_image.do?id=69727
Oj, det skulle vara kanonsnällt! Givaren är till en Autometermätare så det är nog tum gänga, men det kanske inte gör något?Benan skrev:M14x1,5 e det i tråget! Jag kan fixa en till dig bara du skickar ner själva givare som tillhöra mätare till mig, el om du själv drar ihopa det med mina grejor!
Vill du ha en oljeplugg medskickad eller gör du egna? Skicka ett pm vart jag ska skicka det och hur mycket och vart jag ska sätta in pengar åt dig!
Mvh Daniel