Ford Club Sweden

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Ford Club Sweden - Forum > C-MAX/Focus/Kuga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-11-03, 13:56   #1
Calippo
Registered User

Medlemsdatum: aug 2015
Namn: Andreas
Från: Stockholm
Kör: Focus
Yrke: IT

Calippo +10 Det börjar arta sig
Nån som eftermonterat Easy Start Call ?

Hej!

Nån som ordnat detta? Det är en funktion som gör att du kan starta parkeringsvärmaren via en app bl.a

Är det värt 3.500kr ?
Calippo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 09:02   #2
Calippo
Registered User

Snart får jag veta iaf, har beställt tid för montering. Så är nån nyfiken hur det går så kommer svaret senare i månaden.
Gammal 2015-11-05, 17:03   #3
bjorndan
Registered User

Medlemsdatum: apr 2008
Namn: Björn Danielsson
Från: Dals Långed
Kör: Focus Titanium X 2016, 1.5L, 180 hk.
Yrke: Elektriker

bjorndan +10 Det börjar arta sig
Har också funderat på att få det monterat samtidigt när min nya focus kommer. Du tog alltså den versionen med app-styrning? Såg ju att det fanns med en vanlig fjärr också med upp till 1000 m räckvidd.
När du fått den monterat skriv gärna ut vad de tog för själva montaget också. Antar att det inte ingår i priset.
Hoppas min bil blir gjord nån gång snart. 14 veckor sedan jag beställde den idag och de vet inte mer än att troligen nån gång i december...
bjorndan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-05, 20:20   #4
Calippo
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av bjorndan Visa inlägg
Har också funderat på att få det monterat samtidigt när min nya focus kommer. Du tog alltså den versionen med app-styrning? Såg ju att det fanns med en vanlig fjärr också med upp till 1000 m räckvidd.
När du fått den monterat skriv gärna ut vad de tog för själva montaget också. Antar att det inte ingår i priset.
Hoppas min bil blir gjord nån gång snart. 14 veckor sedan jag beställde den idag och de vet inte mer än att troligen nån gång i december...
7200kr kommer det kosta inkl montering. Visst, en del pengar men jag tror det är en värdehöjare den dagen man ska sälja bilen. Jag kommer välja med app-styrning, eftersom mobilen har man ju på sig hela tiden, annars får man ju en fjärrkontroll till att hålla reda på , det är ju ingen prisskillnad iaf.

Inget är som väntans tider, kul med nytt!

Senast redigerad av Calippo den 2015-11-05 klockan 20:21.
Gammal 2015-11-06, 09:27   #5
bm1979
Brandman

bm1979s avatar

Medlemsdatum: nov 2014
Namn: Micke Jensen
Från: Eslöv
Kör: Galaxy 2,0TD -17, Fiesta 1.0 Ecoboost -14, Släckbil -06
Yrke: Parts Manager, Brandman i beredskap

bm1979 +10 Det börjar arta sig
Citat:
Vi beställde vår C-Max för två månader sedan, leverans 29 januari
Gammal 2015-11-07, 16:08   #6
bjorndan
Registered User

3700 kr för arbetet! Nja då vete fan.
Tror jag hellre provar motsvarande från autopluginstore.com (ryssar)
för ca 3200 kr och som man kan koppla plug-and-play via ODB-II-kontakten (eller permanent) och styr med app eller originalfjärr.
Gammal 2015-11-07, 19:04   #7
Calippo
Registered User

Citat:
3700 kr för arbetet! Nja då vete fan.
Tror jag hellre provar motsvarande från autopluginstore.com (ryssar)
för ca 3200 kr och som man kan koppla plug-and-play via ODB-II-kontakten (eller permanent) och styr med app eller originalfjärr.
Det är mkt pengar, håller med. Undrar om det är svårt att installera den du pratar om? Blir bra mkt billigare och samma funktion.
Gammal 2015-11-07, 20:42   #8
bjorndan
Registered User

Enligt deras beskrivning så är det busenkelt. Antingen kopplar man trådarna permanent eller med medföljande kabel med plugg i ODB-II-kontakten. Antingen styr man värmaren med fjärren eller app eller med bilens inbyggda styrning.
20 euro för varje modul (2 st) och 255 för "licens av programvaran". Då det bara är modulerna som skickas så blir det ju bara moms på det och expedtitionsavgift.

Verkar ju lovande men får söka mer på nätet om det fungerar som tänkt. Har ju gott om tid, kanske två månader innan bilen kommer... Har tydligen köpt en efterfrågad bil. Mina två tidigare Fiesta tog ca 10 veckor att få.
Gammal 2015-11-09, 20:17   #9
munin
Registered User

Medlemsdatum: sep 2011
Namn: Mathias E
Från: Haninge
Kör: Focus 2.0TDCi 150 hk MPS -15

munin +10 Det börjar arta sig
Har fått följande pris från bilia start via fjärr 5860kr via mobil 7203kr, tyckte också att det var lite i dyraste laget så jag beställde mobilstyrningen från Autoplugin för 296€. Paketet har inte dykt upp ännu men så fort det kommit och jag hunnit testa lite så återkommer jag med en liten recension.
munin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-10, 13:28   #10
Calippo
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av munin Visa inlägg
Har fått följande pris från bilia start via fjärr 5860kr via mobil 7203kr, tyckte också att det var lite i dyraste laget så jag beställde mobilstyrningen från Autoplugin för 296€. Paketet har inte dykt upp ännu men så fort det kommit och jag hunnit testa lite så återkommer jag med en liten recension.
OK, jag fick 7200 för både fjärr och mobil. Det var ingen skillnad. Autoplugin verkar ju lovande, kul och höra vad du tycker sen. En liten nackdel var ju att det inte finns nån app för iPhone, utan man kommunicerar via sms när man ska starta brännare osv. Men det är ju bara en bagatell.
Gammal 2015-11-20, 09:17   #11
Calippo
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av munin Visa inlägg
Har du fått din från Autoplugin än ? Jag gjorde som dig och skickade oxå efter därifrån, halva priset ju. Bara lite nyfiken på hur lång tid frakten kan ta, har man otur fastnar det i tullen då lär man få vänta lite extra plus betala tullavgift.
Gammal 2015-11-20, 11:37   #12
calby
Registered User

Medlemsdatum: okt 2015
Namn: Robin Johansson
Från: G�vleborgsl�n
Kör: Ford Focus 1.6 TDCi 2009

calby +10 Det börjar arta sig
Hur fungerar det med den från Ryssland?

Jag har en 2009, men förstår inte hur den ska kunna styras vis appen, är det en gsm sändare eller något i modulen du kopplar in i obd2 uttaget?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
calby är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-11-20, 13:35   #13
Calippo
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av calby Visa inlägg
Hur fungerar det med den från Ryssland?

Jag har en 2009, men förstår inte hur den ska kunna styras vis appen, är det en gsm sändare eller något i modulen du kopplar in i obd2 uttaget?

Här får du en del info. http://www.autoplugin.de/

Yes, det följer med en gsm-sändare + en modul som man sen pluggar in i odb-uttaget. Sen behöver man väl ett kontantkort antar jag bara. Har du en androidtelefon, så finns det en färdig app för att styra allt. Till iPhone finns det ingen app, då får man istället skicka ett sms till sändaren.
Gammal 2015-11-20, 16:43   #14
bjorndan
Registered User

Du kan ju skicka sms också om du har android. Vad jag fattar så använder appen sms också fast man då slipper skriva kommandot. Tyvärr finns det ju inget kontantkort som har fria sms längre än en månad på en fyllning. Sedan går det ju över till basprislista på ca 69-99 öre per sms beroende på operatör. (om jag inte missat nåt) Behöver ju inte bli så blodigt ändå då man bara behöver det under ca 6 månader. Övrig tid på året behöver man ju inte fylla på kortet.

Tull ska man slippa då man kan handla från utom EU för 1400 kr.
Det de skickar per post är ju bara modulen/modulerna för 20 euro styck som de deklarerar sändningen för och det blir ju lägre än 1400 kr. Då tillkommer ju bara moms och ev expedetionsavgift vid ankomst i Sverige. Resterande summa betalar man ju separat för "licens" av program mm som de skriver. Rätt smart att dela upp det så annars hade det ju blivit tull och moms på hela beloppet.

Vi får invänta Munins recension och se vad det blev i verkligheten och hur den fungerar.
Jag ska inte beställa förrän jag fått bilen vilket nog inte sker på en månad minst... 3 mån och 20 dagar idag sedan jag beställde bilen och vet inget alls när den blir tillverkad. Verkar som de fått borra efter olja till plasten och bryta malm till plåt och motor eftersom det tar sån tid...
Gammal 2015-11-21, 16:39   #15
calby
Registered User

Medlemsdatum: okt 2015
Namn: Robin Johansson
Från: G�vleborgsl�n
Kör: Ford Focus 1.6 TDCi 2009

calby +10 Det börjar arta sig
Telia ska släppa något liknande under 2016, men du ska kunna kolla betydligt mer saker genom deras app samt att du får wi-fi i bilen genom deras modul.

calby är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:02.