Ford Club Sweden

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Ford Club Sweden - Forum > Edge/Mondeo/Galaxy/S-MAX

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-18, 19:55   #1
Mangeb
Registered User

Medlemsdatum: jun 2016
Namn: Magnus
Från: Stockholm
Kör: Ford S-Max

Mangeb +10 Det börjar arta sig
Problem med backvarnare och dragkrok

Jag monterade en fast dragkrok på dragkrokslagret i sthlm, Efter montering så tjöt backvarnare hela tiden. De flyttade kroken men inget hjälpte, efter flera samtal med deras kundtjänst så menade de på att ca 3% av alla monteringar blir det så på. Inget som jag fått information om innan.Jag kunde dock stänga av sensorerna på knappen i kupén. Efter att ha gjort lite efterforskningar så får jag reda på att jag måste programmera bilen för dragkrok, vilket jag pratar med dragkrokslagret om, vi kommer överens om att jag skall prova detta, och sedan återkomma ifall det inte fungerar och då få en avtagbar krok. Jag tar mig till ford och får bilen programmerad, So far so god. förutom att jag fick betala nästan 1000kr för att få bilen programmerad. Då slutar bakvarnaren helt att fungera. förut fungerade den hela tiden och gick att stänga av nu går den inte ens att stänga av. Ford hävdar att jag inte kan återkalla programmeringen vilket jag tycker är konstigt. Nu till det roliga, när jag nu tar kontakt med Dragkrokslagret säger de, men den elsatsen går inte att programmera! Man blir så trött.. Kunde de inte sagt det från början?

Jag har funderat på att köpa en Elm327 och köra elmconfig eller forscan för att se om jag kan göra något själv?

någon här som har någon ide? om jag byter ut elsatsen till en original kan de hoppa igång och fungera då? Jag har försökt söka på en original elsats men har inte hittat någon, kanske får gå direkt till ford?
Mangeb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 22:46   #2
cox
Registered User

Medlemsdatum: sep 2018
Namn: Micke w
Från: Härnösand
Kör: Mondeo mk5

cox +10 Det börjar arta sig
Men hallå, vad och vilken mjukvara har dom läst in. Sitter väl en styrbox som reglerar givarna samt belysning, anispinn medera. Utan box lär det inte gå att läsa in på ett korrekt sätt.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
cox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 08:48   #3
Jimi
Registered User

Medlemsdatum: jun 2019
Namn: Jimi Landin
Från: DEGERFORS
Kör: Mondeo HGV 1.6 Diesel -13

Jimi +10 Det börjar arta sig
Hej, du måste använda en elsats från Ford till dragkroken, annars blir det problem med backvarnaren. Nya bilar har can buss och då fungerar inte de billiga elsatserna från Dragkrokslagret med flera.

Mvh

Jimi
Jimi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 09:06   #4
Mangeb
Registered User

Medlemsdatum: jun 2016
Namn: Magnus
Från: Stockholm
Kör: Ford S-Max

Mangeb +10 Det börjar arta sig
Tack för svar. får se till att skaffa en elsats från ford, är det någon här som köpt från eBay?
Mangeb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 10:17   #5
granadadr
äger tjackpundarford

granadadrs avatar

Medlemsdatum: okt 2003
Namn: Jörgen A.
Från: Skellefteå
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Validerad annonsör

granadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner till
oj så arg jag skulle varit i din sits,, en lärdom av detta är att läsa på innan man gör något,,
granadadr är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:14.