Ford Club Sweden

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Ford Club Sweden - Forum > Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-24, 19:02   #1
granadadr
äger tjackpundarford

granadadrs avatar

Medlemsdatum: okt 2003
Namn: Jörgen A.
Från: Skellefteå
Kör: Granada, scorpio samt en del andra Fordar

Validerad annonsör

granadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner till
vilket företag har de bästa spindelederna till Granada?

jag ska renovera En framvagn till min granada, byter ut alla bussningar och pulverlackar all metall, och då givetvis byter jag ut alla leder, och hjullager

vilket företag har de bästa spindellederna??
granadadr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 05:58   #2
SK Racing
Guest

Jag köpte till mina bilar delar från en leverantör som hette Matab, dessa verkar inte finnas kvar, eller blivit uppköpta, hur som helst så hade dom till Datsun originaldelar, jag tolkade i allafall det som det, då delarna var identiska med std grejerna, med samma instansade symboler förutom Nissan symbolen, samt att det stog Made in Japan på dom.

Höll mycket god kvalite.

Btw, har du Ford original nu och dom är i gott skick, ja då hade jag behållt dom på bilen, bort med gummit och torka rent, nytt fett och ett helt gummi, ja sen har du spindel och styrled i många år till.

Jag sparar på hela gummin när jag hittar hela dito på utbytta framvagnsdelar.

Senast redigerad av SK Racing den 2013-11-25 klockan 11:10.
  Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 15:47   #3
granadadr
äger tjackpundarford

granadadrs avatar

Validerad annonsör

granadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner tillgranadadr +750 En som alla känner till
Citat:
Ursprungligen postat av SK Racing Visa inlägg
Jag köpte till mina bilar delar från en leverantör som hette Matab, dessa verkar inte finnas kvar, eller blivit uppköpta, hur som helst så hade dom till Datsun originaldelar, jag tolkade i allafall det som det, då delarna var identiska med std grejerna, med samma instansade symboler förutom Nissan symbolen, samt att det stog Made in Japan på dom.

Höll mycket god kvalite.

Btw, har du Ford original nu och dom är i gott skick, ja då hade jag behållt dom på bilen, bort med gummit och torka rent, nytt fett och ett helt gummi, ja sen har du spindel och styrled i många år till.

Jag sparar på hela gummin när jag hittar hela dito på utbytta framvagnsdelar.
nja då jag ska renovera vill jag ha NYTT,, bla pga att det ska vara snyggt det är laitis som hette matab förr mina jag har på nu är från Micro,, framvagnen som sitter på ska monteras på min kombi, då den har frächa bussningar å leder,, men är ej tillräckligt snygg så duger den ej på cossien
Gammal 2013-11-25, 15:50   #4
SK Racing
Guest

Jag förstår, men jag blästrar o måla allt mitt när jag håller på, o då blir det med rätt snyggt.

Senast redigerad av SK Racing den 2013-11-25 klockan 15:52.
  Svara med citat
Gammal 2013-11-25, 21:24   #5
granadadr
äger tjackpundarford

granadadrs avatar

Validerad annonsör

Citat:
Ursprungligen postat av SK Racing Visa inlägg
Jag förstår, men jag blästrar o måla allt mitt när jag håller på, o då blir det med rätt snyggt.
mm sant,, går ju att blästra spindellederna,, får se hur jag gör

problem 1 måste lösas,,

få bort bultarna till övre länkarmarna de sitter fast
blir att värma med gas,, för bussningarna ska ju endå bytas
blir sen att blästra alla bultar å brickor å muttrar för att sen kromateras,,
Gammal 2013-11-26, 02:31   #6
Släggmek
Samtalsnihilist

Släggmeks avatar

Medlemsdatum: apr 2006
Namn: Hasse B.
Från: Västernorrland
Kör: Taunus 2.0 1977 (Taunus 17M Super 1964, Taunus 1600L 1974 i förvar)
Yrke: Tusenkonstnär

Donator

Släggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av allaSläggmek +1500 Omtyckt av alla
Skulle tro att tyska Lemförder kan ha spindelleder till Granada, har sett de håller ett och annat till Taunus TC1 fortfarande, så... annars borde Quinton Hazell (QH) kunna ha fast de har blivit uppköpta rätt nyligt så risken finns att kvasten gått i produktionen.

Btw apropå 70-talets Datsun så var det mesta av detaljer i dem tillverkat av Hitachi, man hittar deras logga t ex på dörrgångjärnen och inuti oljepåfyllningslocket och minns jag rätt även både ventilkåpans undersida och huset till de femväxlade lådorna - kvalitetsstämpel, det .

Debatt; av latinets "de battere" - att slå sönder andra talares argument
Släggmek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 17:32   #7
SK Racing
Guest

Mmm, det var bättre förr, Datsun hade uttag för fettnipplar på sina leder till o med på min "nya" Blubird från 83.

Samt att vissa Datsun modeller har åtdragningsbara spindelleder när det blir glapp, precis som gamla BM

Så smörjer en dom, så behöver en aldrig byta dom, det är miljövänligt det
  Svara med citat
Gammal 2013-12-14, 09:33   #8
jeims
Registered User

jeimss avatar

Medlemsdatum: sep 2003
Namn: David Jämsåker
Från: Jönköping
Kör: Volvo v70, Volvo Pv
Yrke: Säljare på Meca
Medlemsnummer: 19

Validerad annonsör

jeims +300 Har funnit sin platsjeims +300 Har funnit sin platsjeims +300 Har funnit sin platsjeims +300 Har funnit sin plats
Lemförder som nämns ovan är väldigt bra likaså Meyle. Ibland kommer det en led eller länkarm där org numret är bortslipat så dessa tillverkar ju även till fordonstillverkarna så det är absolut bra kvalle.
jeims är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:24.