Ford Club Sweden

 

Gå tillbaka   Ford Club Sweden > Galleriet > Bildgalleriet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ


Nur für Mitglieder!
Gammal 2006-11-24, 19:10   #2
Chrisse
I garaget
 
Chrisses avatar
 
Medlemsdatum: mar 2006
Namn: Christoffer Mårtensson
Från: Malmö
Kör: Ford Capri Mk3
Yrke: Insatssoldat P7
Inlägg: 754


Chrisse +50 Är på god väg
Fint =) Några motor specifikationer, vad är gjort? Uppskattade pollar?
Chrisse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 14:10   #3
Persson
Ledamot 
 
Perssons avatar
 
Medlemsdatum: aug 2003
Namn: Peter Persson
Från: Nyland
Kör: mest traktor
Yrke: Månskensbonde
Inlägg: 8 457

Validerad annonsör

Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!
Tackar!

Den är borrad till 94mm med smidda mahlekolvar (2164cc)
Stakar från Saab
NH198 kam (Durration 274° Lyft 11,2mm)
Catcams ställbart kamdrev
Portad å planad topp
trimpolerade och mirafrästa ventiler
4-2-1 Extraktorgrenrör
2" avgas resten
214cc Spridare
Högtrycks oljepump
Compförhållande 11,8:1
Hemmabyggt insug

Säkert nå mer

Det som saknas är ett styrsytem (MS) o en ny toppackning
Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-25, 21:09   #4
ReD-
Guest
 
Inlägg: n/a


grymt imponerad av insugsbygget!!..

går visst fixxa sånt utan nån riktig budget också .

GRYMMT
  Svara med citat
Gammal 2006-11-26, 07:44   #5
Persson
Ledamot 
 
Perssons avatar
 
Medlemsdatum: aug 2003
Namn: Peter Persson
Från: Nyland
Kör: mest traktor
Yrke: Månskensbonde
Inlägg: 8 457

Validerad annonsör

Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!
Citat:
Ursprungligen postat av ReD- Visa inlägg
grymt imponerad av insugsbygget!!..

går visst fixxa sånt utan nån riktig budget också .

GRYMMT
Tackar! Det var väldigt lärorikt att bygga det
Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-27, 19:44   #6
Chrisse
I garaget
 
Chrisses avatar
 
Medlemsdatum: mar 2006
Namn: Christoffer Mårtensson
Från: Malmö
Kör: Ford Capri Mk3
Yrke: Insatssoldat P7
Inlägg: 754


Chrisse +50 Är på god väg
Några uppskattade hästkrafter?

Edit: och vilken grovhet har du på grenrörets olika rör? Ska snart bygga ett eget sånt. Funderar själv på ett liknande recept.

Senast redigerad av Chrisse den 2006-11-27 klockan 19:46.
Chrisse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 09:07   #7
Persson
Ledamot 
 
Perssons avatar
 
Medlemsdatum: aug 2003
Namn: Peter Persson
Från: Nyland
Kör: mest traktor
Yrke: Månskensbonde
Inlägg: 8 457

Validerad annonsör

Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
Några uppskattade hästkrafter?

Edit: och vilken grovhet har du på grenrörets olika rör? Ska snart bygga ett eget sånt. Funderar själv på ett liknande recept.
Jag är så dålig på att gissa... Men jag säger 150hk i motorn så har jag inte överdrivit Med rätt styrsystem såklart då..

Minns inte grovleken på de rören men jag kan mäta dem i morgon, jag har en hög bilder som är tagen på det grenröret som jag kan skicka till dej om du vill se mer hur det är uppbyggt.
Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-28, 11:58   #8
Chrisse
I garaget
 
Chrisses avatar
 
Medlemsdatum: mar 2006
Namn: Christoffer Mårtensson
Från: Malmö
Kör: Ford Capri Mk3
Yrke: Insatssoldat P7
Inlägg: 754


Chrisse +50 Är på god väg
hur det 4-2-1 röret är uppbyggt tror jag mig ha rätt bra koll på. fått lite bilder av gustaf innan. står även en del om det i den där boken "how to powertune a pinto sohc". Men bilder och mått på storleken av rör hade inte skadat =) Så man inte gör någon tabbe under jullovet när man ska börja svissa! ha det fint
Chrisse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 15:38   #9
Persson
Ledamot 
 
Perssons avatar
 
Medlemsdatum: aug 2003
Namn: Peter Persson
Från: Nyland
Kör: mest traktor
Yrke: Månskensbonde
Inlägg: 8 457

Validerad annonsör

Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
hur det 4-2-1 röret är uppbyggt tror jag mig ha rätt bra koll på. fått lite bilder av gustaf innan. står även en del om det i den där boken "how to powertune a pinto sohc". Men bilder och mått på storleken av rör hade inte skadat =) Så man inte gör någon tabbe under jullovet när man ska börja svissa! ha det fint
Rören är 40mm
Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 15:41   #10
Chrisse
I garaget
 
Chrisses avatar
 
Medlemsdatum: mar 2006
Namn: Christoffer Mårtensson
Från: Malmö
Kör: Ford Capri Mk3
Yrke: Insatssoldat P7
Inlägg: 754


Chrisse +50 Är på god väg
ahaja, läste om ca 45 på primärrören, 48 på sekundärerna o 52 "main-röret". men stigningen i storlek kanske inte har någon större betydelse?
Chrisse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 17:00   #11
Persson
Ledamot 
 
Perssons avatar
 
Medlemsdatum: aug 2003
Namn: Peter Persson
Från: Nyland
Kör: mest traktor
Yrke: Månskensbonde
Inlägg: 8 457

Validerad annonsör

Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!Persson +2500 Bäst i test!
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
ahaja, läste om ca 45 på primärrören, 48 på sekundärerna o 52 "main-röret". men stigningen i storlek kanske inte har någon större betydelse?
Ingenaning faktist
Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-29, 22:23   #12
Chrisse
I garaget
 
Chrisses avatar
 
Medlemsdatum: mar 2006
Namn: Christoffer Mårtensson
Från: Malmö
Kör: Ford Capri Mk3
Yrke: Insatssoldat P7
Inlägg: 754


Chrisse +50 Är på god väg
får väl höra me Gustaf =)
Chrisse är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson