Att koppla in EFI i en förgasarbil

Allt om Fords modeller Escort, Orion, Scorpio och Sierra.
Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Inlägg: 10093
Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
Ort: Kåge, Norrland
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Att koppla in EFI i en förgasarbil

Inlägg av therealpinto »

Hej

Jag postar min kort-korta guide på det elektriska runt att stoppa i EFI (EEC-IV, Sierra/Scorpio 1985-89 i första hand) i en bil som inte haft sprut förut.

Den är kanske aningen summarisk men kanske en god hjälp. Kopiera gärna tråden till FAQn.

/Gustaf
Bilagor
ECU and injection wiring for Pinto.doc
(36.5 KiB) Nerladdad 699 gånger
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

Lars1one

Inlägg av Lars1one »

tack, jag tror det kommer att hjälpa mycket, ska till garaget o kolla



therealpinto skrev:Hej

Jag postar min kort-korta guide på det elektriska runt att stoppa i EFI (EEC-IV, Sierra/Scorpio 1985-89 i första hand) i en bil som inte haft sprut förut.

Den är kanske aningen summarisk men kanske en god hjälp. Kopiera gärna tråden till FAQn.

/Gustaf

Användarvisningsbild
Puffen_83
Veteran
Inlägg: 712
Blev medlem: sön dec 28, 2003 1:35 pm
Namn: Mikael J
Kör: Dodge Ram cummins
Ort: Umeå

Inlägg av Puffen_83 »

Junction S-119 ?
Micke - 27MHz lever vidare - Kanal 6FM / 24USB
Besök http://27mhz.se

Användarvisningsbild
therealpinto
Legend
Inlägg: 10093
Blev medlem: sön jul 27, 2003 9:08 pm
Namn: Gustaf Ulander
Kör: Capri Turbo, Capri, Cortina, Kuga, Focus, inte XR4x4 (snyft!)
Ort: Kåge, Norrland
Medlemsnummer: 37
Kontakt:

Inlägg av therealpinto »

Ja, S-119 är en kabelförgrening, många svarta kablar rätt nära databoxen om jag minns rätt.

/Gustaf
I'm on a NCHB diet. No Carb High Boost

okkarokka

Inlägg av okkarokka »

insprutningen e från en sierra 85? utan lamda..

har flyttat över hela härvan från en sierra tillen annan o dragit kablar till tfin o sånt.. pumpen går som den ska, de kommer bensin som de ska , den tänder som den ska (tror ja iafl) fin blå gnista e de..

va kan felet va?? spridare som inte vill öppna kanske?? . de e spänning i den svarta kabeln som går till kontakten vid insuget som e för spridarna...

Bearnie

Inlägg av Bearnie »

Tjena.
Har precis satt i en komplett 2,0L GL motor från en Sierra 88:a i en Taunus 80:a
Min fråga är om jag bör koppla tempgivare och oljetrycks givare via data boxen eller behålla beintliga istrument. Eller om detta ställer till det och ger fel värden i till insprutet?!

MvH Magnus

Användarvisningsbild
impala59
Erfaren
Inlägg: 27
Blev medlem: ons mar 28, 2007 1:36 pm
Namn: Jimmy Löfbom
Kör: ford scorpio, granada, impala, mm
Ort: sävar

Inlägg av impala59 »

Behåll de befintliga instrumenten, tempgivaren och oljetryckskontakten behövs ändå inte till boxen. Har själv gjort så och det funkar perfekt.

Bearnie

Inlägg av Bearnie »

impala59 skrev:Behåll de befintliga instrumenten, tempgivaren och oljetryckskontakten behövs ändå inte till boxen. Har själv gjort så och det funkar perfekt.
Tackar så väldigt för detta, underlättar en del...:D

Låst