Ang. säljesdelen...

Har du frågor/funderingar rörande Ford Club Sweden och vårat Internetforum, så kan du få ditt svar här.
Användarvisningsbild
Rali
Legend
Namn: Robin Asplund
Kör: 2 Sierra Cossies, Skoda, Turkos Volvo 140!
Medlemsnummer: 69

Ang. säljesdelen...

Inlägg av Rali »

Hej alla glada!

Pratade med en kompis idag som kommit ur Saab- träsket o köpt en ST220. Han menade på att STCS säljforum var mycket bättre för där kunde man söka mer som på blocket, med tex fritext om vad det var man sökte... Typ laddtrycksmätare till en saab 99 o så kom det träffar om det fanns nå... Kanske kunde vara nåt o sträva efter iaf, så slipper man ju sitta o mosa igenom alla annonser när man inte varit inne på ett par dagar.;)

Pöss o Kram! / Rali:starter:

cb2ms
Veteran
Namn: Magnus E
Kör: Sierra

Inlägg av cb2ms »

Det går ju att göra genom att använda "search"-fliken här på forumet och sedan använda avancerad sök och där bara välja att söka i t.ex. säljesdelen

Funktionen blir ungefär som blocket.

Användarvisningsbild
Järnkaminen
Legend
Namn: Johan Mejenqvist
Kör: Fiesta ST 200 MK8
Medlemsnummer: 295

Inlägg av Järnkaminen »

Sökmotorn här på forumet är usel enligt mig.
T.ex. Sök på Turbo+Sierra.
Då kommer det fram den tråden som antingen Sierra eller turbo nämnts i senast, inte vilken de senast nämnts ihop.
FORD CLUB SWEDEN – Ordförande - sponsoransvarig - Forumsansvarig.
Problem med ditt forumskonto eller nån tråd? Kontakta mig!

Användarvisningsbild
Rali
Legend

Inlägg av Rali »

OK, man kan använda "search- funktionen", men jag menar att det borde gå att göra det lättare för folk som inte hänger omkring på forumet 7 dagar i veckan att hitta vad de söker! Jag tycker att det är skapligt idag, men det skulle kunna göras bättre! Det måste ju vara lite "änvändarvänligt", man ska inte behöva vara it- ingengör för o hitta lite rallyplast till en gammal Sierra tex... Kom igen nu, JOBBA LITE!

MVH! / Robin

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

Rali skrev:OK, man kan använda "search- funktionen", men jag menar att det borde gå att göra det lättare för folk som inte hänger omkring på forumet 7 dagar i veckan att hitta vad de söker! Jag tycker att det är skapligt idag, men det skulle kunna göras bättre! Det måste ju vara lite "änvändarvänligt", man ska inte behöva vara it- ingengör för o hitta lite rallyplast till en gammal Sierra tex... Kom igen nu, JOBBA LITE!

MVH! / Robin
Robin, om du bara visste hur mycket vi jobbar... ;) Vi har faktiskt väldigt mycket att göra just nu eftersom det är nytt år och allt ska fungera inför sesången.

Själv satt jag över 8 timmar med enbart FMCS material i går och kommer sitta runt 2 timmar till idag...

Vi kommer nog inte göra någon förändrig på forumet på ett tag nu då vi väntar in att nästa nya VB uppgraderingen ska bli 100% stabil. När det har skett, kanske i sommar eller i höst, då kan du komma med förslaget igen. Eventuellt är sökfunktionen redan utökad i den versionen, har inte haft tid att titta efter...

mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
Rali
Legend

Inlägg av Rali »

Jag tvivlar inte en sekund över att n i jobbar ihjäl er med att få forumet o funka o för min del så får det gärna rulla vidare som det är, jag kollar ändå in med jämna mellanrum så... Men jag tänkte mer för nya användare o för att göra saker enklare, o på så sätt även kanske göra forumet mer populärt... Använder inte vi samma grejer som Saabklubben? Ajja, Keep up the good work!

MVH! / R

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Vi använder inte likadana forum eller anslagstavlor som saabturboclub.com eller saabklubben.com.

Men jag ska be Forumsansvarig vid tillfälle i vår eller i sommar att kolla på om det går att uppgradera sökfunktionen på vårat forum.

mvh C

X-ordis FMCS

Användarvisningsbild
Rali
Legend

Inlägg av Rali »

http://www.stcs.nu är det jag menar. Kanon C kolla det!

MVH! / Robin

Användarvisningsbild
C
Legend

Inlägg av C »

Rali skrev:http://www.stcs.nu är det jag menar. Kanon C kolla det!

MVH! / Robin
Japp, saabturboclub. Är inte likadant forum som vi.

mvh C

X-ordis FMCS

Skriv svar