FMCS blir Ford Club Sweden

Har du frågor/funderingar rörande Ford Club Sweden och vårat Internetforum, så kan du få ditt svar här.
Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

FMCS blir Ford Club Sweden

Inlägg av Focus RS »

Bild
Hej!

Styrelsens planeringsarbete inför 2009 pågår för fullt och vi har under veckan fått de första viktigaste pusselbitarna på plats (stadgar, namnrättigheter etc.) för nya Ford Club Sweden. Detta omfattande förändringsarbete kommer att pågå under hela hösten och vintern, så viss förståelse för eventuell oreda önskas. Men vi kan lova att det kommer att vara värt det!

Vårat nära banträffssamarbete med Honda Performance Club, Peugeot Sports Club och Svenska Subaru Impreza klubben fortsätter även kommande säsong. I dagsläget så har vi två banträffar på plats inför 2009. Vi börjar säsongen på Mantorp Park den 1 maj. Under detta event så planerar vi även för att besök av den engelska biltidningen Performance Ford (mer info om deras besök finner Ni här: LÄNK) för ett klubbreportage och uppvisning av våra medlemmars bilar.

Den 10 augusti så arrangerar Ford Club Sweden sin populära banträff på Gelleåsen i Karlskoga. Utöver detta så planerar vi för ytterligare två banträffar. Var och när är ännu inte fastställt, men detta arbete pågår i skrivande stund. Vi hoppas även få möjlighet att besöka Emmaboda flygfält för att köra Bilsport Superstage minst en gång under 2009, då våran träff där tillsammans med Ford Motor Company och Team RS blev en stor succé (kolla gärna in vår eftersnackstråd från träffen: LÄNK).

Bortsett från alla våra planerade körningar runt om i Sverige så har vi som mål och avsikt att deltaga vid ett flertal bilutställningar och vi hoppas även få möjlighet att genomföra ett par studiebesök hos några av våra intressanta samarbetspartners. Vad det gäller våra samarbetspartners så pågår ett uppdateringsjobb, där vi går igenom alla befintliga erbjudanden och även lägger till nya samarbetspartners (information om klubbens samarbetspartners finner Ni här: LÄNK).

Bakom kulisserna så håller vi även på och utvecklar en ny webshop. Så fort nya logotypen är klar så kommer produkter att beställas hem och butiken att "slå upp sina portar".

Vårat populära forum kommer även att få sig en genomgång, där en del nya intressanta funktioner kommer införas. Om du inte besökt oss tidigare så kan jag varmt rekommendera vår FAQ (länk till vår FAQ: LÄNK) där du finner många användbara tips & tricks till din Ford. Om du inte finner det du söker där så tveka då inte på att ställa din fråga i någon av våra forumsavdelningar...

En ny hemsida är också på G. Fram till dess att den är klar så kommer befintlig att uppdateras med aktuell klubbinformation. Vårt nya domännamn www.fordclubsweden.se är på plats, så se till att uppdatera Era bokmärken för att inte missa något!

Då det fortfarande återstår en hel del saker att få på plats med nya klubben, såsom bankkontonummer med mera så har vi i dagsläget ännu inte möjlighet att ta emot några medlemsavgifter för 2009. Så fort detta är klart så kommer detta att meddelas här. Årsavgiften för 2009 ser ut att ligga kvar på ynkliga 300 SEK, dock så kommer en extra "startavgift" att införas vid varje banträff för att möjliggöra finansiering av ännu fler klubbaktiviteter under kommande år.

Hoppas vi ses under 2009! Varmt välkomna!

:grouphug:

Med vänliga hälsningar,

Per-Anders, ordförande Ford Club Sweden.

PS1. Ford Club Swedens stadgar finner Ni här: LÄNK DS1.

PS2. Om Ni har några kommentarer eller idéer om aktiviteter eller kanske någon fråga rörande klubben så är det bara att slå mig en signal (vardagar, klockan 8-17: 0703 – 100 250) eller skicka mig ett PM (nickname: Focus RS), så ska jag försöka bistå så gott jag kan... DS2.