medlemsförfrågning...

Har du frågor/funderingar rörande Ford Club Sweden och vårat Internetforum, så kan du få ditt svar här.
Användarvisningsbild
reik
Legend
Namn: Rikard
Kör: Sierra Cosworth 4x4, Impreza GT, Volvo XC70

medlemsförfrågning...

Inlägg av reik »

Hur lång är behandlingstiden för ett nytt medlemskap?
Betalade idag ( inne på måndag ) skickat tillfälligt medlemspapper via mail, får jag komma och köra den 10 maj då eller?

*snälla, snälla, snälla*

mvh
Rikard
Mvh Rikard

Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Inlägg av Focus RS »

Hej Rikard!

Inga problem!

Jag kommer se till att ha med mig uppdaterade medlemslistor till träffen och har betalningar kommit in väldigt sent så har jag med mig dator för att kolla upp det...

...och för de som är ute i absolut sista sekund så går det bra att teckna medlemskap på plats. Ta då gärna med en redan ifylld medlemsblankett (har med mig ett par tomma också, men bara för att snabba på insläppet så vore jag tacksam om detta var klart från början) och jämna pengar...

/Per-Anders.

Användarvisningsbild
reik
Legend

Inlägg av reik »

Vad bra, tack tack tack..;)
Mvh Rikard

Holme
Veteran
Namn: Erik Holmén
Kör: Sierra -89
Medlemsnummer: 159

Inlägg av Holme »

Är inne på nästan samma fråga, så jag lånar tråden lite.
Måste man verkligen posta blanketten? Varför kan man inte lösa det online? :)
Blir gärna medlem, men verkar vara lite slö för det just nu.
Mvh,

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

Holme:

- Ja, vi måste tyvärr få blanketten skickad till oss då vi behöver ha ditt godkännande (pga Personuppgiftslagen) på att vi lagrar denna informationen i vårat medlemsregister. Dessutom ger detta dig även möjlighet att kunna bli "validerad annonsör"...

/Per-Anders.

Användarvisningsbild
reik
Legend

Inlägg av reik »

Bara spånar lite... Det går ju att lösa, med t.ex internet ID, då kan man ju betala påsamma gång, Tror att vi förlorar många medlemmar på just detta, folk är lata det e bara att inse och med dagens teknik till hands vill man inte gå bakåt i tiden. Jag själv tog min första anmälningsblanket på Elmia för en HÄRRANS massa år sedan men det var inte förän iår som jag blev medlem :S

mvhRikard
Mvh Rikard

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

reik skrev:Bara spånar lite... Det går ju att lösa, med t.ex internet ID, då kan man ju betala påsamma gång, Tror att vi förlorar många medlemmar på just detta, folk är lata det e bara att inse och med dagens teknik till hands vill man inte gå bakåt i tiden. Jag själv tog min första anmälningsblanket på Elmia för en HÄRRANS massa år sedan men det var inte förän iår som jag blev medlem :S

mvhRikard
Jag förstår dina tankar Rikard!

Självklart så går det att ordna detta med t.ex ett Bank ID, men vi är en liten ideell förening med mycket begränsade tillgångar. Att utveckla detta tar både tid och kostar en hel del pengar. Men om någon har möjlighet att lösa detta så är jag inte den som säger nej... ;)

Men att skriva ut en PDF och sedan fylla i den och posta i brevlådan utanför affären kan, enligt mig, inte vara något stort problem...

/Per-Anders.

Användarvisningsbild
Skinkis
Legend
Namn: Hampus Wallengren
Kör: så det ryker!

Inlägg av Skinkis »

Fan, postlåda finns ju på varje bemannad bensinmack jag har varit på i alla fall... Tanka måste man, ialla fall jag :)

Men det är inte alltid lätt att komma ihåg hur man skriver med papper och penna längre.. Tur att PDF filen går att fylla i på datorn innan man skriver ut den så att man sedan bara kan skriva under :)

Användarvisningsbild
C
Legend
Namn: Christian L
Kör: 458

Inlägg av C »

Focus RS skrev:Jag förstår dina tankar Rikard!

Självklart så går det att ordna detta med t.ex ett Bank ID, men vi är en liten ideell förening med mycket begränsade tillgångar. Att utveckla detta tar både tid och kostar en hel del pengar. Men om någon har möjlighet att lösa detta så är jag inte den som säger nej... ;)

Men att skriva ut en PDF och sedan fylla i den och posta i brevlådan utanför affären kan, enligt mig, inte vara något stort problem...

/Per-Anders.
Jag tror att det idag går att godkänna att ens personuppgifter hanteras på det sätt det görs i FCS med att checka in en box med text på att man godkänner det idag. PUL har utvecklats varje år. Är inte 100% säker men rätt så säker endå. Kanske FCS kan kolla upp vad som står i PUL idag om ni inte redan kollat det på sistone?

mvh C
Snabbare än Subarumicke i Superstsge.

X-ordis FMCS

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

C skrev:Jag tror att det idag går att godkänna att ens personuppgifter hanteras på det sätt det görs i FCS med att checka in en box med text på att man godkänner det idag. PUL har utvecklats varje år. Är inte 100% säker men rätt så säker endå. Kanske FCS kan kolla upp vad som står i PUL idag om ni inte redan kollat det på sistone?

mvh C
Visst, det går säkert att få till något webgränssnitt som kan hantera detta. Men frågan är bara vem som skall utveckla det? Finns det någon frivillig så kan vi givetvis ta en koll på detta...

/Per-Anders.

Skriv svar