Medlemsår 2010

Har du frågor/funderingar rörande Ford Club Sweden och vårat Internetforum, så kan du få ditt svar här.
Focus RS
Legend
Namn: Per-Anders G
Kör: Ford
Medlemsnummer: 3

Medlemsår 2010

Inlägg av Focus RS »

Hej och välkommen till Ford Club Sweden och säsong 2010!

Året som gått har varit ett tämligen händelserikt år med en hel del arbete bakom kulisserna för att lyckas få allt på plats kring den nya föreningen. Trots stark profilering och exponering så har tillströmningen av medlemmar dessvärre svikit, vilket gjort att vi med facit i hand inte har kunnat satsa riktigt så hårt som vi från början hade planerat och velat.

Orsaken till detta går inte bara att skylla på den vikande konjunkturen, utan det är flera saker som helt enkelt inte riktigt gått vår väg. Vi hade bland annat hoppats på att vi skulle lyckas att få till ett samarbete med Ford Motor Company (FoMoCo), något som tyvärr inte blivit verklighet än men som vi hoppas kunna få till stånd under 2010.

Men nu lämnar vi det gångna året bakom oss och blickar istället framåt, där det finns en hel del utmaningar och möjligheter att ta vara på. Vårt mål står fortfarande fast och det är att Ford Club Sweden skall vara vad vi heter, dvs. Sveriges Ford-klubb. En mötesplats där alla kan samlas och utbyta erfarenheter med varandra. En förening där vårt gemensamma intresse för bilar och då allra helst Ford, förenar oss och skapar möjlighet till att träffa likasinnade under roliga, intressanta och gärna fartfyllda aktiviteter.

Men för att kunna nå dit så behöver vi ditt deltagande och engagemang. Det är ju Ni medlemmar som utgör själva föreningen, så låt oss hjälpas åt och göra Ford Club Sweden framgångsrik och framför allt kul!

Men hur ser det ut inför 2010 då? Jodå, av naturliga skäl så ligger det mesta fortfarande på planeringsbordet, men det jobbas för fullt på det...

Samarbetspartners:
• Som Ni säkert förstår så har vi inte på något sätt gett upp hoppet om att få till ett samarbetsavtal med FoMoCo, utan detta arbete fortsätter givetvis även under 2010.
• Vi hoppas även att en gång för alla lyckas få till det efterlängtade däckavtalet vilket skulle ge Er medlemmar möjlighet att inhandla bra och prisvärda däck till Era bilar.

Internetforum:
• Då vårat mycket populära Internetforum fortsätter att växa så det knakar (både i storlek och i antal registrerade användare) så har vi tvingats flytta till en snabbare server, med bättre utbyggnadsmöjligheter och regelbunden backup.
• Forumet har idag långt över 5.000 forumsanvändare, vilket är en ökning med mer än 1.800 personer på ett år! Så en av 2010 års större utmaningar blir till att finna sätt att lyckas övertyga/attrahera dessa användare att ta steget till att bli fullvärdiga medlemmar i vår förening. Har ni några tips på hur detta kan göras så är Ni välkomna med dessa kommentarer/idéer!
• Annonseringen på forumet har varit lyckosam vilket gjort att vi säkrat upp regelbundna intäkter som numera täcker forumets drift och underhåll.
• En ny medlemsnivå, kallad stödmedlem, har även röstats igenom av Er medlemmar. Detta nya medlemskap kommer att introduceras i början av det nya året och kommer tillsammans med en nyutvecklad SMS-tjänst göra att våra köp & säljavdelningar kommer att generera välkomna pengar till vår verksamhet.
• Under våren 2009 började de första svenskregistrerade Focus RS:arna att rulla ute på våra vägar. Klubbens omåttligt populära diskussionstråd kring bilen innehåller nu över 2.500 poster och har visats/lästs mer än 130.000 gånger. Detta är utan tvekan årets enskilt viktigaste händelse och något som vår förening kommer att kunna dra nytta av under lång tid framöver, både vad det gäller nya medlemmar, forumsbesökare och bilar på våra banträffar. Superkul!

Bankörning:
• Planeringen kring våra populära banträffar pågår för fullt inom "bankartellen" (märkesklubbarna för Ford, Honda, Peugeot och Subaru). Säsongen börjar som vanligt den 1 maj på Mantorp Park, tätt följt av Sturup Raceway den 30 maj. Sedan fortsätter vi med vårt egna arrangemang på Gelleråsen den 18 juli och avslutar säsongen på Kinnekulle Ring den 5 september.
• Diskussioner kring att försöka utveckla våra banträffar till att även innefatta någon typ av utställning pågår också. Allt för att locka ännu flera bilar till våra banträffar och samtidigt visa att det är så mycket mera än just bara bankörning kring dessa arrangemang.

201/402 meter:
• Mikael Skogsberg har tagit på sig rollen som ansvarig för dessa arrangemang och har börjat kolla närmare på vilka möjligheter det finns att få till en klubbträff på "strippen" redan under 2010. Mer information kring detta följer...

Konbana/Superstage:
• Lagom innan Midsommar så är det återigen dags för att besöka glasriket i Småland och dess omtalade Bilsport Superstage på Emmaboda flygfält. Vi kommer att genomföra en tvådagarsträff, dvs. lördag och söndag den 12-13 juni. Som kvällsaktivitet så blir det en traditionsenlig grillfest med möjlighet till övernattning.
• Den 14-15 augusti kör vi en favorit i repris och besöker återigen Emmaboda flygfält för att köra Bilsport Superstage. Även denna gång så blir det en tvådagarsträff med både grillning och övernattning.
• Utöver dessa två events så bevakar vi även möjligheterna till att arrangera någon/några mindre konbaneträffar någonstans i Sverige.

Studiebesök:
• Den 30 januari är vi inbjudna av Andreas Eriksson på studiebesök i Ford Team RS Sweden/Olsberg MSE nya lokaler i Nynäshamn. På plats kommer även representanter från Ford att finnas för information.
• Under april månad så kommer vi att besöka vår samarbetspartner Autotech Motorsport i Trollhättan. Där kommer Ni medlemmar får möjlighet att spänna musklerna och visa vad vinterns skruvande verkligen har gett för resultat. Exakt tid för detta är ännu inte bestämt, men förhoppningsvis så blir det lagom till dess att vårsolen börjar titta fram.

Klubbträff:
• Under det gångna året så har ett antal mer eller mindre officiella, men ack så populära träffar genomförts (som t.ex. grillfester, sommarcruising med mera) och detta är givetvis något som vi vill lyfta fram och uppmuntra då det är utmärkta tillfällen att bredda sina vyer och få lära känna nya bekantskaper. Som ett litet exempel på detta så kommer en av årets första träffar att bli korvgrillning under en väl utvald sträcka i Värmlandsskogarna under kommande Svenska Rallyt 2010 (11-14 februari).

Som Ni märker så finns det en hel del planer kring säsong 2010. Får vi alla dessa att gå i lås så har vi goda förutsättningar till att detta andra år i Ford Club Swedens historia även blir vårt bästa hittills. Det kommer att krävas en hel del jobb att nå dit, men om vi alla hjälps åt så blir det både enklare och framförallt mycket roligare.

Än en gång, varmt välkommen till Ford Club Sweden och säsong 2010!

/Med vänliga hälsningar "Styrelsen".

PS. Är du medlem sedan tidigare och vill förnya ditt medlemskap? Då är det bara att betala in 300 SEK på bankgiro 356-5223. Ange ditt medlemsnummer och/eller personnummer som referens. Enkelt va? :) DS.
Bilagor
Medlemsbrev för nytt år - 2010.pdf
(113.73 KiB) Nerladdad 165 gånger

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

Hej på Er!

Nu är medlemsår 2010 officiellt öppnat. Information om hur man går tillväga för att bli medlem finner Ni här => LÄNK

För Er som var medlemmar under 2009 så räcker det att betala in 300 SEK på bankgiro 356-5223 och ange ditt medlemsnummer och/eller personnummer som referens (se dock till att uppgifterna i vårat medlemsregister är uppdaterade och aktuella).

Som Ni ser i trådens första inlägg så ser kommande säsong ganska så lovande ut, men då det tillämpas förskottsbetalning på alla banhyror/bokningar med mera så är det en tämligen tuff uppgift att lyckas få ihop allt. Jag ber Er därför att överväga bli medlem i klubben så tidigt som möjligt in på året för att förenkla/underlätta vår planering av säsongen. Tack!

Varmt välkomna!

:grouphug:

/Per-Anders.

randal
Veteran
Namn: Rickard Lindfors
Kör: Focus RS 03, Peugeot 206 rc 04, Mondeo tdci 10, S-max tdci 10

Inlägg av randal »

Jahopp. 300:- på väg.

I år ska bilen ut :-)

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

randal skrev:Jahopp. 300:- på väg.

I år ska bilen ut :-)
Det låter bra det! :starter:

Holme
Veteran
Namn: Erik Holmén
Kör: Sierra -89
Medlemsnummer: 159

Inlägg av Holme »

Jag tycker det där låter som ett kanonår!
Måste verkligen ta mig i kragen och bli medlem. Studiebesöket låter riktigt intressant!

Du sökte tips och förslag tyckte jag mig se...
Lättare medlemregistrering blir mitt förslag :)

Focus RS
Legend

Inlägg av Focus RS »

Holme skrev:Lättare medlemregistrering blir mitt förslag :)
Jodå, detta finns med på vår önskelista. Jag har kollat lite på att försöka byta ut/uppdatera vår startsida och i och med det även få till onlineregistrering, men i dagsläget så hinns det tyvärr inte med utan vi får köra vidare in the old fashion way.

Men detta är ju som sagt bara en sak man gör en gång, har man väl varit medlem en gång (i FCS, gäller ej FMCS) och tilldelats ett medlemsnummer så räcker det med att betala in avgiften och ange sitt medlemsnummer/personnummer för att medlemskapet skall registreras. Kom dock ihåg att se till att vårat medlemsregister har din aktuella/korrekta adress...

/Per-Anders.

Användarvisningsbild
jonns
Veteran
Namn: magnus jonsson
Kör: volvo,sierra cosworth,punto gt
Medlemsnummer: 77

Inlägg av jonns »

betalat och klar

Användarvisningsbild
cossiepatrick
Legend
Namn: Patrick T
Kör: Cosworth
Medlemsnummer: 109

Inlägg av cossiepatrick »

brevet damp ner i lådan idag så jag betalar i slutet av månaden
FORD CLUB SWEDEN – Moderator.

Användarvisningsbild
martin n
Legend
Namn: Martin Nylund
Kör: cossie rwd.

Inlägg av martin n »

betalat och klart. ser fram emot sesången som fan!!

//martin

Användarvisningsbild
bking
Veteran
Namn: henrik bergström
Kör: ford focus rs mk3 blå svart ford focus ecoboost 1,6 182hk 2014+ suzuki bking
Medlemsnummer: 108

Inlägg av bking »

Betalat och klart mvh henrik

Användarvisningsbild
Skinkis
Legend
Namn: Hampus Wallengren
Kör: så det ryker!

Inlägg av Skinkis »

Misstänker att allas våran "Farsan" har löst mitt till 2010 med :)

Användarvisningsbild
farsan
Legend
Namn: Andreas Schönemann
Kör: brandbil
Medlemsnummer: 4

Inlägg av farsan »

Skinkis skrev:Misstänker att allas våran "Farsan" har löst mitt till 2010 med :)
Jajjemen!
Ska finnas registrerat för oss bägge idag;)
*Klanledare*

FIXIT Transmission
Hydraulic optimering
Vikens Maskin
Ma Composit & Plexiglas AB]
P-racing dash

Användarvisningsbild
Skinkis
Legend
Namn: Hampus Wallengren
Kör: så det ryker!

Inlägg av Skinkis »

farsan skrev:Jajjemen!
Ska finnas registrerat för oss bägge idag;)

Fan vad söt du e!!! Hade jag kunnat ge dig en grön plutt hade jag gjort det!

Användarvisningsbild
Persson
Legend
Namn: Peter Persson
Kör: mest traktor
Kontakt:

Inlägg av Persson »

Skinkis skrev:Hade jag kunnat ge dig en grön plutt hade jag gjort det!
Jag ger han en från dej ;)

Användarvisningsbild
Kroka
Veteran
Namn: Henrik Krokström
Kör: Volvo

Inlägg av Kroka »

Äntligen fått tummen ur att bli medlem på riktigt nu! Pengarna inne på kontot och brevet med medlemsblanketten skickas imorgon.

Mvh Henrik
http://www.garaget.org/Kroka
Tack till:
TG Racing
Erlandsson
Wennersten

Skriv svar