Avdelningsstruktur?

Har du frågor/funderingar rörande Ford Club Sweden och vårat Internetforum, så kan du få ditt svar här.
tenretni
Nybörjare
Inlägg: 11
Blev medlem: tis feb 16, 2016 11:46 am
Namn: Joakim D
Kör: Mondeo mkV titanium 2.0 Tdi
Ort: Malmo

Inlägg av tenretni »

matteeee skrev:Jag är ganska ny här men har ändå gett det sen i juni. Jag blir inte klok på avdelningarna och den struktur det ska ge.
Jag har en Focus och en Mondeo så det är främst där jag "härjat".

I t ex Mondeo/Cougar-avdelningen finns först den allmänna delen och underavdelningar för Tekniska ämnen, Styling samt Tuning. Totalt 4st.
Jag har en Mondeo 2011. Den har väldigt lite med äldre Mondeos att göra, avseende allmänt, teknik, styling samt tuning. Bara namnet är samma.
Jag tror det hade blivit enklare för alla om dessa fyra avdelningar istället hade delats upp i just Mk-versionerna. Då hade allt som rör "min" modell hamnat i Mondeo Mk4 och varit mycket enklare och mer lättöverskådligt?! Fortfarande bara 4 avdelningar (änsålänge).

Likadant borde fungera för alla modeller, kanske med lösningen att man slår ihop några som är äldre/färre/ovanligare.

Sen kan man ha en eller ett par avdelning(ar) för mer generella ämnen sidan om, som inte är så modellspecifikt. T ex däck/fälg eller Puts/lack/vinyl/plastidip-grejer eller en för stereo/navi/bluetooth/handsfree/felkodsläsning/etc. Och kanske en "Retro"-avdelning för äldre bilar, t ex innan -75 eller något passande?

Förstår att jag kanske trampar på ömma tår här, men jag har varit på ett forum tidigare där denna uppdelning gjordes och det blev väldigt bra och överskådligt. Förutom t ex "Mondeo mk3" står där också årtalen dessa fanns så att okunniga lätt ska hitta, t ex 2001-2007 eller vad det nu är.

Förstår också att det kanske "är försent", då väldigt många trådar måste flyttas osv? På forumet jag gjorde denna resan med lade man den gamla delen för sig (med avstängd möjlighet att skapa nya trådar, men svara gick fint) och flyttade de efterhand som det skrevs i dom eller hanns med helt enkelt.

Jag kan tänka mig att hjälpa till att flytta trådar (om jag lär mig hur man gör) och hjälpa till att kika på en ny struktur - om det är intressant.

Tack för mig :)
Hej jag håller med! Hela detta forumet är känns ganska fragmentiserat. Jag vet ej om det är svårt eller kanske omöjligt att byta struktur?
Kan man inte bara göra nytt och ha det gamla kvar att söka i?

Se denna snygga struktur från våra spanska fordägare:
http://www.clubfordmondeo.es/foro/index.php

Saludos!

Tags:

Skriv svar